Costurile pentru protejarea clădirilor împotriva inundaţiilor sau infiltraţiilor sunt de două ori mai mici decât cele pentru reparaţii.
Piaţa autohtonă a produselor pentru hidroizolare reprezintă la ora actuală o nişă slab dezvoltată în domeniul construcţiilor, spun jucătorii de profil. „Deocamdată, consumatorul român nu are informaţii suficiente despre beneficiile hidroizolării, aşadar nu-i acordă importanţa cuvenită. În plus, există mulţi constructori care nu dispun de meşteri care să ştie cum să pună corect în operă un mortar hidroizolant”, subliniază Marga Călin, director de marketing al Duraziv. Aceasta precizează că, în momentul în care unui beneficiar de lucrare i se explică avantajele pe care le are dacă îşi hidroizolează zonele expuse la umezeală, el devine interesat de aceste soluţii. Potrivit reprezentanţilor companiei, costurile implicate de hidroizolarea unei clădiri sunt de două ori mai mici decât cheltuielile pentru repararea pagubelor produse de inundaţii sau infiltrarea apei în pereţi. „Toate clădirile noi au nevoie de sisteme de hidorizolaţie. Locuinţele vechi, atunci când se renovează, ar trebui să beneficieze şi de un tratament hidroizolant”, este de părere Marga Călin.
Vânzări cu 25% mai mari
Potrivit reprezentanţilor Duraziv, potenţialul de dezvoltare a pieţei produselor de hidroizolare este unul semnificativ. „Fiecare bloc sau casă are un soclu, fiecare locuinţă are o baie, aproape toate locuinţele au un balcon, multe case au terase şi subsoluri sau pivniţe şi toate blocurile au terase deasupra”, motivează aceştia. În primul trimestru al acestui an, vânzările companiei la această categorie de produse au crescut cu 25% faţă de perioada similară a anului trecut. Oficialii Duraziv estimează că în câţiva ani va deveni unul dintre furnizorii importanţi de soluţii de hidroizolare de pe piaţa locală.