Potrivit Ministerului Transporturilor pana la finalul lunii se va semna contractul pentru constructia Autostrazii Comarnic – Brasov. Pana in 2015 pe cei 55 de kilometri de autostrada s-ar putea circula.
“Sper ca pana la finele lunii ianuarie sa semnam contractul, ceea ce inseamna ca anul acesta va fi facuta organizarea de santier in paralel cu proiectarea”, descrie situatia directorul de la Infrastructura din Ministerul Transporturilor, Adrian Ionescu. Sa nu va asteptati ca in 2010 sa vedeti utilajele la treaba, “lucrarile propriu-zise vor incepe in 2011, iar termenul de executie este de 4 ani”, mai spune Ionescu.
Asadar, daca totul merge bine, situatie greu de imaginat pentru Romania, cu ocazia campaniei electorale prezidentiale de la finalul lui 2014 am putea asista la o noua inaugurare a celor 55 de kilometri de autostrada care vor lega Comarnicul de Brasov. E inutil de pomenit cat de necesara e soseaua. O simt pe nervii lor zecile de mii de soferi care stau blocati in trafic cand se intorc sau merg in vacanta pe Valea Prahovei. Va rezolva autostrada problema aglomeratiei?
Urmatorii cinci ani, tot pe 2001
Cu o intarziere de peste jumatate de an, contractul de concesiune pentru constructia autostrazii Comarnic – Brasov, cea mai mare lucrare de infrastructura din Romania ultimelor doua decenii, va fi semnat pana la sfarsitul acestei luni.
“Procedurile sunt foarte avansate si sper ca pana la finele lunii ianuarie sa semnam contractul, ceea ce inseamna ca anul acesta va fi facuta organizarea de santier, in paralel cu proiectarea. Lucrarile propriu-zise vor incepe in 2011, iar termenul de executie este de patru ani”, a declarat pentru Gandul directorul Directiei de infrastructura rutiera si concesiuni din Ministerul Transporturilor, Adrian Ionescu. El a tinut insa sa atentioneze ca nici dupa ce va fi gata autostrada nu vom scapa definitiv de aglomeratie in perioada sarbatorilor.
“In orice tara din lume reteaua rutiera, oricat de bine ar fi ea dezvoltata, se aglomereaza la sfarsitul lui decembrie si la inceputul lui ianuarie. Nu putem sa facem o autostrada cu sase benzi pe sens pentru ca doua zile pe an este nevoie de sase benzi”, a mai spus oficialul.
Tot in acest an, imediat dupa semnarea contractului, vor incepe si procedurile de expropriere a proprietarilor de terenuri. Avantajul in cadrul acestui proiect de infrastructura este ca majoritatea suprafetelor de teren necesare constructiei autostrazii apartine statului, in special Romsilva, si operatiunea ar trebui, cel putin teoretic, sa se desfasoare fara probleme. “Avem la dispozitie un an de zile, timp suficient pentru a finaliza exproprierile, astfel incat constructorul sa aiba asigurat frontul de lucru“, a precizat Ionescu.
Pana cand se va termina autostrada, romanii se vor inghesui tot pe DN1, drum cu o banda pe sens si care traverseaza toate statiunile, unde sunt amplasate treceri de pietoni care ingreuneaza si mai mult traficul.
Articol preluat de pe bloombiz.ro