Guvernul pregateste panglica: in 5 ani inauguram cei 55 km din Autostrada Zapezii

scris de Bloombiz in categoria Ştiri imobiliare
Publicat pe: 4 Ianuarie 2010, Ultima actualizare: 04 Ianuarie 2010

Potrivit Ministerului Transporturilor pana la finalul lunii se va semna contractul pentru constructia Autostrazii Comarnic – Brasov. Pana in 2015 pe cei 55 de kilometri de autostrada s-ar putea circula.

“Sper ca pana la finele lunii ianuarie sa semnam contractul, ceea ce inseamna ca anul acesta va fi facuta organizarea de santier in paralel cu proiectarea”, descrie situatia directorul de la Infrastructura din Ministerul Transporturilor, Adrian Ionescu. Sa nu va asteptati ca in 2010 sa vedeti utilajele la treaba, “lucrarile propriu-zise vor incepe in 2011, iar termenul de executie este de 4 ani”, mai spune Ionescu.

Asadar, daca totul merge bine, situatie greu de imaginat pentru Romania, cu ocazia campaniei electorale prezidentiale de la finalul lui 2014 am putea asista la o noua inaugurare a celor 55 de kilometri de autostrada care vor lega Comarnicul de Brasov. E inutil de pomenit cat de necesara e soseaua. O simt pe nervii lor zecile de mii de soferi care stau blocati in trafic cand se intorc sau merg in vacanta pe Valea Prahovei. Va rezolva autostrada problema aglomeratiei?

Urmatorii cinci ani, tot pe 2001

Cu o intarziere de peste jumatate de an, contractul de concesiune pentru constructia autostrazii Comarnic – Brasov, cea mai mare lucrare de infrastructura din Romania ultimelor doua decenii, va fi semnat pana la sfarsitul acestei luni.

“Procedurile sunt foarte avansate si sper ca pana la finele lunii ianuarie sa semnam contractul, ceea ce inseamna ca anul acesta va fi facuta organizarea de santier, in paralel cu proiectarea. Lucrarile propriu-zise vor incepe in 2011, iar termenul de executie este de patru ani”, a declarat pentru Gandul directorul Directiei de infrastructura rutiera si concesiuni din Ministerul Transporturilor, Adrian Ionescu. El a tinut insa sa atentioneze ca nici dupa ce va fi gata autostrada nu vom scapa definitiv de aglomeratie in perioada sarbatorilor.

“In orice tara din lume reteaua rutiera, oricat de bine ar fi ea dezvoltata, se aglomereaza la sfarsitul lui decembrie si la inceputul lui ianuarie. Nu putem sa facem o autostrada cu sase benzi pe sens pentru ca doua zile pe an este nevoie de sase benzi”, a mai spus oficialul.

Tot in acest an, imediat dupa semnarea contractului, vor incepe si procedurile de expropriere a proprietarilor de terenuri. Avantajul in cadrul acestui proiect de infrastructura este ca majoritatea suprafetelor de teren necesare constructiei autostrazii apartine statului, in special Romsilva, si operatiunea ar trebui, cel putin teoretic, sa se desfasoare fara probleme. “Avem la dispozitie un an de zile, timp suficient pentru a finaliza exproprierile, astfel incat constructorul sa aiba asigurat frontul de lucru“, a precizat Ionescu.

Pana cand se va termina autostrada, romanii se vor inghesui tot pe DN1, drum cu o banda pe sens si care traverseaza toate statiunile, unde sunt amplasate treceri de pietoni care ingreuneaza si mai mult traficul. 

Articol preluat de pe bloombiz.ro

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum a reușit Cosmopolis să vândă 100 de apartamente în mai puțin de 6 luni (P)

Reducerile oferite de dezvoltator la apartamente și vile constituie un punct de atracție pentru cumpărători. Complexul rezidențial Cosmopolis este unul dintre cele mai bune exemple de succes în acest...

citește mai departe
Apartamente de Prima Casă în Evocasa Optima: 47.000 de euro pentru 2 camere

Cel de-al doilea bloc din cadrul complexului urmează a fi livrat la sfârșitul acestei veri. Primul bloc din ansamblul rezidențial Evocasa Optima, din zona Titan-1 Decembrie, a ajuns la...

citește mai departe
Cât poți economisi prin termoizolarea locuinței cu plăci minerale? Află folosind Multiestimatorul, un program de calcul lansat de Xella (P)

Grupul german a lansat recent pe piața locală Multipor – un produs 100% mineral, incombustibil și permeabil la vapori. Compania germană Xella, lider internațional pe piața materialelor de construcții,...

citește mai departe
Gestionarii programului Prima Casă cer o suplimentare a fondurilor. De cine atârnă decizia finală

Mai mult de jumătate din banii alocați pentru 2013 au fost epuizați în primele cinci luni ale anului. Reprezentanții statului par să răspundă “presiunii” mai mult sau mai puțin...

citește mai departe
Cele mai importante aspecte de luat în seamă la achiziția unui apartament nou (P)

Un scurt research pe piața vânzărilor imobiliare a reliefat că persoanele aflate în căutarea unei locuințe noi sunt influențate radical de doi factori majori: localizarea și prețul, exact în...

citește mai departe