Ieri am fost iar la scoala de real estate a lui Tony Macaluso. Revenit a doua oara in Romania, Tony face la un moment dat o parabola, facand referire la relatia proprietar-agent imobiliar, care suna cam asa, adaptata in Romana:
Drumul catre finalizarea unei tranzactii imobiliare seamana cu parcurgerea Saharei. Agentul imobiliar si proprietarul sunt parteneri de calatorie insa trebuie sa existe increderea ca niciunul nu incearca sa bea apa pe furis.
Mi-a placut asa mult incat, in timpul cursului, am trimis-o pe Facebook, iar Elisabeth, cateva ore mai tarziu, comenteaza:
Din punctul de vedere al proprietarului, este mult mai avantajos sa lucreze cu profesionisti, oameni instruiti, cu un anumit nivel de cultura, pe care se poate baza, pentru ca un astfel de agent imobiliar ii va castiga increderea . Ce preferi: sa mergi sa te tratezi la un doctor profesionist sau sa aplezi la vraciul satului? Acelasi principiu se aplica si aici: apelezi la profesionisti pentru ca gradul lor de pregatire iti garanteaza si tie ca si client ca vei finaliza o afacere in cele mai sigure si profitabile auspicii…
Atunci am avut o revelatie. Intelesesem ca trebuie sa ma educ, sa ma pregatesc continuu, pentru a putea face fata intr-o profesie mult hulita in criza. Intelesesem ca etica e o carte ce atarna greu in bagajul agentului imobiliar profesionist.
Acum inteleg, conceptul de educatie in imobiliare trebuie deprins si de client. Sa poata sa ia decizii constient fiind de valoarea imobilului. Sa poata fi indrumat corespunzator in selectarea unei oferte. Pentru a primi insa valoare acesta trebuie educat sa recunoasca valoarea, sa inteleaga ce inseamna servicii imobiliare de calitate, cum sunt oferite si unde la gaseste.
Viziunea mea merge mai departe. Dezvoltatorii imobiliari trebuie sa invete sa se adapteze trendului, sa stie sa isi cantareasca corect oportunitatile, pentru a oferi calitate unui consumator de imobiliare precaut si tot mai constient de valoarea banului.
Bancile, ah, bancile…Daca aveam cumparatori educati sigur nu ne aruncam cu capul inainte. De ce oare in vestul Europei scaderile de preturi nu au atins cotele din Romania? Interesat ar fi de corelat variatia pretului cu un indice imobiliar al educatiei consumatorului in domeniu.
Pentru un viitor mai bun, agentul imobiliar, dezvoltatorul, bancile, toti din industria imobiliara trebuie sa invete.
Consumatorul trebuie sa invete sa deosebeasca o improvizatie imobiliara de un lucru bine facut, sa decanteze servicile imobiliare slabe de cele premium si sa plateasca in consecinta.
Personal, prin campania „Educatia face diferenta in imobiliare” voi semnala orice initiativa ce ajuta agentul imobiliar sa se perfectioneze in profesie.
Stiu ca nu sunt decat un agent imobiliar la o firma mica insa astazi solicit sprijinul tuturor in demararea campaniei” Educatia face diferenta in Imobiliare” .
Haideti sa ne construim cu atentie viitorul imobiliar!