Achiziția unei proprietăți ar trebui să țină cont de calitatea vieții familiei tale pe termen lung.
În ultimii aproximativ opt ani, prețul a fost, fără drept de apel, criteriul numărul unu luat în calcul la achiziția unei locuințe – o importanță deosebită (dar mai mică) fiind acordată, e adevărat, și factorului localizare. În parte din cauza opțiunilor limitate, o serie de caracteristici ce ar trebui să dea valoare unei proprietăți au căzut într-un con de umbră. Pe măsură ce piața își revine, iar oferta de locuințe se diversifică, „detaliile” devin tot mai importante.
„Piața rezidențială resimte nevoia unui accent mai mare pus de dezvoltatori pe spațiile verzi, pe dezvoltarea zonelor comune, precum și pe facilitățile pentru comunitățile de copii care se formează”, spune Silviu Grigorescu, directorul general Hanner România. În 2016, compania de origine lituaniană a consemnat un volum de vânzări de peste 70 de unități locative (inclusiv rezervări) în cadrul ansamblului rezidențial The Park Apartments, situat în apropierea Parcului Tineretului din Capitală. Valoarea totală a locuințelor contractate se ridică la aproximativ 6 milioane de euro. Comparativ cu anul 2015, aceste rezultate echivalează cu o creștere de 50%. Majoritatea apartamentelor se află amplasate în cel de-al doilea bloc al complexului, unde proprietarii se pot muta de la începutul acestei luni.
Ce face diferența între o locuință sau alta?
Dincolo de dinamica pozitivă a pieței, intensificarea vânzărilor a fost influențată, potrivit oficialilor Hanner, de comunitatea deja formată, de abordarea inedită a spațiului în cadrul proiectului, de colaborarea cu arhitecți și designeri de interior români premiați, dar și cu furnizori de materiale de construcție de calitate.
„Am învățat cu timpul mai multe despre clienții noștri și despre dorințele lor și am încercat să creăm un produs care să răspundă cât mai fidel nevoilor acestora. Ne dorim să reînviem jocurile din fața blocului, să contribuim la crearea unor comunități puternice și să le demonstrăm clienților care au cumpărat off-plan sau din faza de construcții că tot ceea ce am promis se implementează la literă, așa cum este și firesc pentru o piață care trebuie să se maturizeze.”
Silviu Grigorescu, directorul general Hanner România
Potrivit reprezentantului companiei, piața rezidențială autohtonă se află încă într-o fază incipientă, diferențele de preț între un apartament cu o vechime de 50 de ani și unul nou fiind foarte mici. „Evaluările realizate acum de bănci se axează în special pe suprafața apartamentului, pe finisaje și pe prețurile din zonă. Sunt și alte elemente importante care dau valoare unei proprietăți, cum ar fi prezența unei școli bune în apropiere, costurile finale de locuire, facilitățile unui complex sau calitatea lucrărilor de construcție”, explică acesta.
Spații verzi și facilități pentru cei mici – și mari!
În acest context, investiția anunțată inițial pentru ansamblul The Park a crescut de la 37 la 40 de milioane de euro. Următorul pas în dezvoltarea proiectului este reprezentat de un plan de amenajare a spațiilor exterioare și a zonelor comune. Astfel, compania a alocat un buget de 500.000 de euro pentru un proiect de peisagistică pentru amenajarea unei suprafețe circulare de 2.000 de metri pătrați, amplasată între clădirile 2, 3 și 4. Proiectul este semnat de echipa de arhitecți peisagiști RPR și include, pe lângă vegetația special aleasă, o zonă dedicată copiilor, piste de alergare pentru cei mici, dar și spații mai retrase, pretabile pentru lucru sau relaxare. Accentul deosebit asupra spațiilor pentru cei mici vine pe fondul faptului că, în primă fază, ansamblul ar putea totaliza un număr de circa 150 de copii.
Un prim spațiu comun care va fi destinat exclusiv comunității din The Park Apartments este Clubul Rezidenților, unde locatarii vor avea acces nelimitat. Acest spațiu este special gândit pentru reuniuni, petreceri, timp de recreere sau lucru, ca și pentru întâlnirile de lucru ale free-lancerilor care au cumpărat apartamente în cadrul complexului. Investiția totală în amenajarea Clubului este de aproximativ 70.000 de euro.
Dezvoltatorul a livrat deja al doilea bloc din cadrul The Park, iar în cel de-al treilea se va trece curând la execuția finisajelor. În paralel, se lucrează și la ultima clădire din proiect. La finalizare, cele trei blocuri vor totaliza un număr de 360 de unități locative. O atenție deosebită a fost acordată fațadei noilor clădiri, precum și designului holului de la intrare (deocamdată pentru clădirea a doua), a biroului de vânzări și a celor 17 apartamente amenajate ca showroomuri. Pentru fiecare dintre aceste proiecte, Hanner a colaborat cu designeri și arhitecți români consacrați.