Indiferent unde este situat, într-un astfel de spațiu trebuie să-ți facă plăcere să lucrezi, spune arhitectul francez Jean Nouvel.
Săptămâna trecută (9-14 aprilie) a avut loc la Milano târgul de design de obiect și design interior In Salone. Anul acesta, în centrul atenției expozanților s-au aflat spațiile de lucru, potrivit firmei Antonescu PR&Consulting, participantă la eveniment. Scopul designerilor a fost acela de a veni cu soluții pentru crearea unui mediu în care angajații să se simtă “ca acasă” și nu captivi într-un spațiu standardizat, impersonal. “Petrecem mai mult timp la birou decât acasă, munca este parte integrantă din viața noastră. Proiectul este menit să ilustreze ideea de a trăi cu plăcere în spațiul de lucru. Odată ce vom respinge spațiile clonate, care ne alienează, vom conștientiza faptul că există soluții. Trebuie să ne schimbăm atitudinea, să ne planificăm munca într-o altă mentalitate. Indiferent unde este situat, un birou trebuie să aibă o proprie identitate, o latură umană, cu propria istorie și propriile obiecte, un birou în care să îți facă plăcere să lucrezi”, subliniază arhitectul francez Jean Nouvel, coordonatorul expoziției de mobilier de birou, desfășurată sub titlul “Project: office for living”.
Târgul de la Milano a reunit un număr semnificativ de arhitecți și designeri internaționali care au răspuns invitației de a arăta că un birou poate fi primitor și confortabil, indiferent unde este situat sau de resursele financiare disponibile pentru amenajarea acestuia. “S-au luat în calcul mai multe tipuri de spații, de la clădiri de birouri la depozite care pot fi transformate, de la apartamente în clădiri istorice la birouri amenajate acasă. S-a demonstrat că acestea pot fi și practice, și estetice, și prietenoase și, mai ales, realizabile”, notează reprezentanții Antonescu PR&Consulting.
Pentru a-ți asigura un mediu de lucru plăcut, indiferent că lucrezi acasă sau la sediul unei companii, poți face chiar tu mici schimbări la locul de muncă, prin integrarea “în peisaj” a unor obiecte personale sau de design care să te ajute să-ți desfășori activitatea. Alteori însă, soluția recomandată poate fi chiar o “schimbare de decor”. „Reamenajarea unui spațiu de birouri deja existent poate fi uneori o soluție chiar mai bună decât închirierea unui sediu nou. De cele mai multe ori este o chestiune de arhitectură interioară, de amenajare inteligentă a spațiului disponibil. Un arhitect sau un designer de interior experimentat va ști să se încadreze în bugetul și spațiul existent, cu rezultate spectaculoase în ceea ce privește mediul de lucru și ulterior chiar performanțele profesionale ale echipelor care lucrează acolo”, explică Raluca Antonescu, general manager al Antonescu PR & Consulting.