În mod mai mult sau mai puțin conștient, atmosfera poate surclasa calitatea serviciilor oferite.
Ambianța deosebită. Iată de ce alegem să revenim, fără urmă de plictiseală, în locurile noastre preferate – fie ele oaze de liniște în mijlocul naturii sau spații publice urbane. Referindu-ne la cea din urmă categorie și luând exemplul unui restaurant, contează, desigur, și cât de bună este mâncarea sau cât de amabili sunt chelnerii. Însă aceste două elemente pot cădea cu ușurință în uitare în lipsa unei „magii” a locului.
Citește și:
«Stradale»: o nouă experiență a prânzului luat la birou!
Ori de câte ori ajungem într-un spațiu nou, primul lucru care ne acaparează atenția este mobilierul și atmosfera creată de acesta, sunt de părere reprezentanții Galeriilor Noblesse, unul dintre liderii pieței locale a amenajărilor de lux. „În zilele noastre, popularitatea unui local (pub, restaurant, hotel, etc.) este direct proporțională cu originalitatea și farmecul designului interior. Astfel, oamenii aleg mai des un spațiu pentru atmosfera acestuia decât pentru calitatea serviciilor oferite”, notează aceștia. În industria HoReCa (Hoteluri-Restaurante-Cafenele), explică designerii, o amenajare inovatoare și multifuncțională, care să se distingă prin confortul oferit, este ceea ce îi face pe oaspeți „să se simtă în largul lor, să se destindă și să piardă noțiunea timpului”. Oare nu același lucru se poate spune și despre casele noastre?
Un spațiu amenajat recent cu produse din portofoliul Galeriile Noblesse este Hotelul Salis and Medical SPA din Turda (foto jos) – o unitate de cazare de patru stele, ce cuprinde 21 de camere, trei restaurante, sală de conferințe, sală de fitness, precum și un centru medical pentru consult, recuperare și kinetoterapie. Stilul contemporan ales de Studio Insign (biroul de design al grupului Noblesse) are un rol decisiv în crearea atmosferei de relaxare dorite – atât de proprietari, cât și de clienți. La capitolul finisaje, primează tonurile din sfera culorilor pământului (nuanțe închise de lemn, în combinație cu bej și crem), cărora li se adaugă accente de corai, bordeaux și portocaliu.
Pe lângă designul camerelor, o atenție deosebită a fost acordată și zonelor de luat masa. „Experiența dovedește că nu doar gustul mâncărurilor îi delectează pe clienții unui restaurant, ci și mediul în care le servesc. La fel ca în restul hotelului, și în restaurantul Salis s-a mizat pe farmecul tonurilor neutre, precum crem și bej, pe căldura conferită de lemnul închis la culoare, toate acestea accentuate de portocaliu și Bordeaux. Combinația de lemn, piatră și piele este perfectă pentru restaurant, regăsindu-se în mobilier, în stâlpii de susținere îmbrăcați în piatră naturală, în tapițeria din piele crem, rezultatul fiind o amenajare agreabilă și primitoare.”, explică designerii. Totodată, zona destinată servirii micului dejun a fost special concepută pentru a fi utilizată și ca spațiu pentru conferințe – fapt pentru care zona de bufet și facilitățile aferente pot fi „mascate” cu ajutorul mai multor panouri glisante.
Citește și:
Spa-ul și românul: începutul unei frumoase prietenii?