Turismul de afaceri este principalul pilon de susţinere pentru segmentul hotelier bucureştean.
Pentru cei interesaţi de pornirea unei afaceri în industria ospitalităţii, momentul actual poate fi extrem de propice pentru o achiziţie strategică. Asta pentru că, în Capitală – dar nu numai, sunt disponibile spre vânzare unităţi hoteliere de mici dimensiuni la preţuri comparabile cu cele practicate pe segmentul rezidenţial.
„La cheie” sau „la roşu”
Potrivit ofertelor listate pe www.spatiicomerciale.ro, un hotel de trei stele, amplasat în zona Victoriei din Capitală, poate fi achiziţionat în momentul de faţă cu 1,39 milioane de euro. Proprietatea este formată din 17 camere, are o suprafaţă totală de 600 de metri pătraţi şi un teren de 200 de metri pătraţi. Spre comparaţie, tot în zona Victoriei, o vilă din 1920, formată din şapte camere şi cu o suprafaţă utilă de 170 de metri pătraţi, este scoasă la vânzare, pe www.imobiliare.ro, pentru 1,5 milioane de euro.
La un preţ cu aproape 50% mai mic – 750.000 de euro – este scos la vânzare un hotel-restaurant cu o capacitate de 19 camere din zona Mihai Bravu. Proprietatea are o suprafaţă totală de 800 de metri pătraţi şi un teren de 750 de metri pătraţi.
Investitorii interesaţi de achiziţia unei proprietăţi în construcţie pot opta pentru un imobil la roşu, amplasat în apropiere de parcul Cişmigiu, pe strada Ion Brezoianu. Construcţia are o vechime de zece ani, o suprafaţă totală de 710 metri pătraţi şi un teren de 132 de metri pătraţi. Unitatea hotelieră este formată din 14 camere, iar preţul cerut de proprietar se ridică la 250.000 de euro.
Segmentul de trei stele, cel mai mare potenţial
În opinia Cristinei Roşca, managing partner al companiei de consultanţă RealTime, turismul de afaceri reprezintă în momentul de faţă una dintre principalele direcţii de dezvoltare a pieţei hoteliere din Bucureşti, dar şi din România. Pentru acest segment, cele mai potrivite sunt hotelurile de trei stele, care asigură un grad satisfăcător de confort pentru angajaţii companiilor, la costuri rezonabile.
Pe de altă parte însă, pentru moment, segmentul economy este cel mai slab dezvoltat pe piaţa hotelieră, cel puţin la nivel de Bucureşti. Potrivit unui raport de piaţă publicat recent de compania de consultanţă Jones Lang LaSalle, în decembrie 2012, Capitala dispunea de un stoc de 77 de unităţi hoteliere, cu un total de 9.500 de camere. Cea mai mare parte din ofertă (61%) este compusă în momentul de faţă din hoteluri de patru stele, în vreme ce unităţile de cinci stele reprezintă 22% din stoc, iar cele de trei stele înglobează doar 18% din oferta actuală a Bucureştiului.
Marii investitori rămân în stand-by
În ciuda potenţialului generat de turismul de afaceri în Capitală şi în marile oraşe ale ţării, interesul marilor investitori pentru achiziţia de unităţi hoteliere în general este unul destul de scăzut. Potrivit datelor JLL, criza financiară a avut un efect major asupra apetitului pentru asemenea achiziţii, astfel încât, din anul 2008 până în prezent, au fost înregistrate doar câteva tranzacţii notabile de acest tip. Cea mai recentă achiziţie o reprezintă vânzarea hotelului de 2 stele Ibis din Sibiu, în noiembrie 2011, cu o capacitate de 195 de camere. Proprietatea a fost vândută pentru aproximativ 10 milioane euro de către operatorul local al Hotelului Continental către grupul italian UniCredit. „Pe parcursul anului 2012 nu s-a înregistrat nicio tranzacţie pe segmentul hotelier, lucru pe care-l anticipăm şi în anul 2013. Apetitul investitorilor este marcat negativ de instabilitatea politică şi financiară a ţării, precum şi de fluctuaţiile continue de pe piaţa hotelieră”, notează consultanţii JLL.
Citeşte şi: Opt hoteluri marca Hilton se vor deschide în România. Vezi unde şi cât vor costa
Adriana Lefter
Buna ziua!
Mai multe detalii despre imobilul ca va intereseaza gasiti aici
Helle
Unde poate fi contactat proprietarul imobilului la rosu din apropiere de cismigiu sau d-na care a scris articolul?