Din culisele unei meserii: cum să câştigi bani pentru tine având în spate brandul unei companii puternice

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei
Publicat pe: 28 Aprilie 2011, Ultima actualizare: 28 Aprilie 2011

Managerul agenţiei Coldwell Banker Titan crede că intermedierea tranzacţiilor imobiliare poate aduce încă venituri importante, chiar dacă nu ca în anii 2006-2007.

Este ştiut faptul că, pentru moment cel puţin, brokerii imobiliari autohtoni nu se bucură de o imagine foarte bună. Mulţi dintre cei interesaţi de tranzacţionarea unei proprietăţi se întreabă adesea: ce poate face, de fapt, un astfel de om pentru mine? În ciuda prejudecăţilor pe care le întâmpină de multe ori, cu sau fără motiv, există în piaţă şi jucători care se încăpăţânează să meargă mai departe.

Beatrice Dumitraşcu, actualmente managing partner al agenţiei Coldwell Banker Titan, deschisă anul acesta, este unul dintre brokerii imobiliari care au reuşit să supravieţuiască crizei. A început să lucreze în imobiliare în 2004, înainte de perioada de „boom”, când s-a angajat la Eurisko – acum CB Richard Ellis (CBRE). Recunoaşte că principalul motiv pentru care a optat pentru acest domeniu a fost dorinţa de a avea o situaţie financiară bună, să câştige bani pentru ea, nu doar să fie angajata unei companii.

La dispoziţia clienţilor 7 zile pe săptămână
Spune că jobul de broker imobiliar este total diferit faţă de orice altceva, pentru că, de fapt, lucrezi pentru tine. Faci întotdeauna tot posibilul să închei cât mai multe tranzacţii, pentru că nu ai certitudinea unui venit lunar constant – într-o lună poţi încheia cinci deal-uri, dar să nu mai reuşeşti să semnezi nimic în următoarele două-trei luni. Există întotdeauna o competiţie foarte mare între cei care practică această meserie, chiar dacă ea este recunoscută sau nu. Toată lumea încearcă să facă cât mai mult, să aibă cei mai buni clienţi şi cele mai bune proprietăţi.

Chiar dacă, cel puţin în perioada de boom, câştigurile obţinute dintr-o asemenea activitate erau cu siguranţă generoase, şi eforturile erau pe măsură. „Dacă aveai un client care îţi spunea că el nu poate decât duminică la ora 2 să vadă o casă, erai dispus să-ţi amâni un weekend la mare, un weekend la munte sau orice altă posibilitate de a merge la un eveniment. Răspundeai la telefon la 10-11 seara, stăteai până la ora 11 la o semnare de contract, sâmbetele le lucrai clar de cele mai multe ori”, povesteşte ea. Merită veniturile obţinute ca broker toate acestea? Răspunde cu un „da” ferm, fără drept de apel.

2008-2009, epoca „neagră” a imobiliarelor
Dorinţa managerului Coldwell Banker Titan de a lucra în imobiliare se menţine în ciuda perioadei de recesiune pe care piaţa a traversat-o în ultimii ani. Recunoaşte că, din februarie-martie 2008 şi până pe la începutul lui 2010 tranzacţii nu s-au mai făcut mai deloc, iar veniturile au fost pe măsură. Ca urmare, în acest răstimp din piaţă au dispărut foarte mulţi brokeri imobiliari, chiar dintre cei experimentaţi. La jumătatea lui 2009, Beatrice Dumitraşcu a luat decizia să treacă de cealaltă parte a „baricadei”, angajându-se la Ţiriac Imobiliare, ca manager pe marketing şi vânzări. A fost o experienţă care i-a permis să vadă motivaţia de a vinde resimţită mult mai puternic de un dezvoltator într-o perioadă dificilă.

Mulţi dintre brokerii experimentaţi se vor reorienta spre altceva
De curând, a luat decizia să meargă pe drumul antreprenoriatului în imobiliare. S-a întors la munca de agenţie pentru că a văzut că piaţa îşi revine, că începe să se mişte. A ales umbrela Coldwell Banker pentru că era una dintre companiile de renume din imobiliarul autohton. Recunoaşte că lucrurile sunt acum extrem de diferite faţă de anii 2006-2008. Dincolo de preţurile care au scăzut foarte mult, clienţii au un comportament total diferit: ştiu foarte clar ce vor să cumpere, nu mai au încredere în orice, nu-şi dau banii cu uşurinţă. Acum, efortul de a convinge un client să cumpere o anumită proprietate este infinit mai mare decât în perioada de boom, când majoritatea veneau la o agenţie deja hotărâţi să facă o achiziţie. Acum, experienţa şi pregătirea profesională îşi spun cuvântul. „Noi acum ne educăm. E o piaţă nouă, în care învăţăm”, spune ea.

În ciuda acestor eforturi sporite, câştigurile din imobiliare sunt acum semnificativ mai reduse, dat fiind că nici valorile şi nici volumul tranzacţiilor nu mai sunt aceleaşi. Cu toate acestea, Beatrice Dumitraşcu este de părere că meseria de broker este în continuare una demnă de dorit. Spune că bani se vor face în continuare din această meserie, chiar dacă nu ca în anii 2006-2007. Crede că acest domeniu va atrage oameni noi, care vor fi mulţumiţi de câştigurile din imobiliare (încă mai mari decât veniturile obţinute într-o multinaţională), în vreme ce o parte dintre jucătorii mai vechi, obişnuiţi poate cu mai multe zerouri, se vor reorienta spre altceva.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cât de sigur este să lucrezi ca femeie în imobiliare? Situații de vulnerabilitate și metode de prevenție

Femeile care activează în domeniul imobiliar din România se confruntă uneori în activitatea profesională cu diverse situații dificile, în special în interacțiunile avute cu clienții, dar și în dinamica...

citește mai departe
Ce strategie de lucru a adoptat rețeaua de agenții RE/MAX pentru când vom ieși din izolare

Agentul va utiliza echipament de protecție în interacțiunile directe cu clienții, pentru a minimiza riscurile de răspândire a virusului COVID-19. Pentru a răspunde la realitatea de după ieșirea din...

citește mai departe
Imobiliare.ro: În ciuda pandemiei, statisticile arată că există, chiar și acum, un interes solid pentru piața locuințelor

Deși evenimentele din plan social impun o stare de expectativă, cei aflați în căutarea unei case nu au dispărut, totuși, de pe fața pământului – este de așteptat ca,...

citește mai departe
Imobiliare de Romania. Episodul 2: (Ne)profesionistii

Din episodul anterior: Actorii pietei imobiliare, principalii beneficiari ai unei piete neprofesioniste, au fost identificati si demascati: dezvoltatorii, ziarele si site-urile de publicitate imobiliara, vanzatorii si cumparatorii privati care...

citește mai departe
De cât fac afaceri agenţiile de top din afara Capitalei

În marile oraşe ale ţării, miza jocurilor imobiliare este semnificativ mai mică faţă de Bucureşti. Capitala este, de departe, cea mai importantă piaţă imobiliară a ţării, marile companii de...

citește mai departe