Din ce mai fac azi bani companiile de consultanţă imobiliară?

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei
Publicat pe: 11 Iulie 2012, Ultima actualizare: 11 Iulie 2012

Pentru a-şi asigura creşterea într-o perioadă încă dificilă, jucătorii din real estate-ul autohton se specializează pe segmente de piaţă insuficient exploatate.

Declinul preţurilor şi reducerea volumului de tranzacţii pe segmentul rezidenţial a dus, în ultimii patru ani, la scăderea drastică a veniturilor companiilor active în domeniul imobiliar, fie ele mici agenţii sau firme de consultanţă – autohtone sau active pe plan internaţional. Cele care au vrut să-şi menţină businessul pe un trend ascendent într-o piaţă aflată în cădere s-au văzut nevoite să se dezvolte tot mai puternic şi pe alte segmente de piaţă.

Un exemplu grăitor în acest sens este oferit de compania de consultanţă Coldwell Banker Affiliates of Romania (CBAR). Aceasta a inaugurat, în prima jumătate din 2012, nu mai puţin de 11 sucursale, ajungând astfel la o reţea naţională de 46 de unităţi (în contextul în care două agenţii din Capitală au fost închise). Toate birourile nou-deschise sunt localizate în ţară (în Bistriţa, Brăila, Drobeta-Turnu Severin, Galaţi, Iaşi, Miercurea Ciuc, Ploieşti, Satu Mare, Sfântul Gheorghe, Suceava şi Vaslui). Compania şi-a început campania de extindere anul trecut, când a inaugurat 25 de sucursale, faţă de cinci deschideri de agenţii în 2010 şi niciuna în 2009.

Sub 50% din business e generat de achiziţii de locuinţe
Cum se explică această strategie agresivă a unei companii imobiliare într-o perioadă încă dificilă pentru piaţa autohtonă? Secretul constă tocmai în orientarea către noi servicii, pe lângă intermedierea de tranzacţii cu locuinţe. Într-un interviu acordat anterior www.imobiliare.ro, Valentin Ilie, CEO Coldwell Banker Affiliates of Romania, nota: „Nu ne propunem să facem doar tranzacţii imobiliare. Rezidenţialul se vede pentru că e în stradă, dar banii mulţi se fac din administrări, consultanţă, evaluări”. Potrivit acestuia, anul trecut ponderea acestor activităţi a depăşit 50% din cifra de afaceri a companiei, trendul fiind continuare unul ascendent. În prezent, Coldwell Banker administrează un portofoliu format din aproximativ 900 de clădiri, cu o suprafaţă cumulată de circa 800.000 de metri pătraţi.

Focus pe distressed assets
O oportunitate semnificativă în perioada de criză este dată şi de aşa-numitele distressed-assets (proprietăţi aflate în dificultate financiară). Potrivit lui Ilie, insolvenţa sau chiar falimentul unei companii nu reprezintă neapărat un final de drum. Astfel, proprietăţile unor astfel de firme trebuie administrate de cineva specializat pe durata procesului de insolvenţă şi valorificare, iar valoarea acestor bunuri imobiliare poate fi crescută printr-o expertiză adecvată. Prin urmare, compania şi-a dezvoltat activitatea de administrare a proprietăţilor aflate în dificultate financiară, prin divizia specializată Coldwell Banker REO Management (Real Estate Owned Management). „Prin deschiderea noilor birouri am ajuns să avem o acoperire naţională, putând oferi astfel canalul optim pentru administrarea şi vânzarea proprietăţilor imobiliare intrate în posesia instituţiilor finanţatoare. În plus, reţeaua de 30 de puncte de lucru din ţară ne permite să derulăm contracte naţionale de administrare a proprietăţilor deţinute de marii proprietari de spaţii imobiliare, fie că vorbim de companii din domeniul telecom, financiar sau energie”, concluzionează Valentin Ilie.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cât de sigur este să lucrezi ca femeie în imobiliare? Situații de vulnerabilitate și metode de prevenție

Femeile care activează în domeniul imobiliar din România se confruntă uneori în activitatea profesională cu diverse situații dificile, în special în interacțiunile avute cu clienții, dar și în dinamica...

citește mai departe
Ce strategie de lucru a adoptat rețeaua de agenții RE/MAX pentru când vom ieși din izolare

Agentul va utiliza echipament de protecție în interacțiunile directe cu clienții, pentru a minimiza riscurile de răspândire a virusului COVID-19. Pentru a răspunde la realitatea de după ieșirea din...

citește mai departe
Imobiliare.ro: În ciuda pandemiei, statisticile arată că există, chiar și acum, un interes solid pentru piața locuințelor

Deși evenimentele din plan social impun o stare de expectativă, cei aflați în căutarea unei case nu au dispărut, totuși, de pe fața pământului – este de așteptat ca,...

citește mai departe
Imobiliare de Romania. Episodul 2: (Ne)profesionistii

Din episodul anterior: Actorii pietei imobiliare, principalii beneficiari ai unei piete neprofesioniste, au fost identificati si demascati: dezvoltatorii, ziarele si site-urile de publicitate imobiliara, vanzatorii si cumparatorii privati care...

citește mai departe
De cât fac afaceri agenţiile de top din afara Capitalei

În marile oraşe ale ţării, miza jocurilor imobiliare este semnificativ mai mică faţă de Bucureşti. Capitala este, de departe, cea mai importantă piaţă imobiliară a ţării, marile companii de...

citește mai departe