În România, compania austriacă şi-a menţinut cota de piaţă în decursul anului trecut.
Producătorul austriac de cărămizi Winerberger a înregistrat în 2011 o cifră de afaceri de 2,02 miliarde de euro la nivel global, în creştere cu 16% faţă de 2010, în vreme ce profitul net s-a ridicat la 41 milioane de euro. Avansul de anul trecut a fost susţinut de concentrarea companiei pe dezvoltarea de materiale de construcţii premium, cu proprietăţi speciale de termoizolare, eficienţă energetică şi rezistenţă la seism, dar şi de vânzările din lunile de iarnă din 2011, când temperaturile au permis activitatea pe şantiere. „Aceste rezultate confimă faptul că suntem pe drumul cel bun. După ce am trecut de etapa de restructurare, am repoziţionat compania şi ne-am concentrat atenţia pe produsele premium şi pe sisteme şi soluţii eficiente energetic, în ideea de a utiliza capacităţile operaţionale ale companiei pentru dezvoltarea ulterioară a grupului. Succesul acestor măsuri a fost evidenţiat de rezultatele din 2011: am crescut cota de piaţă în cele mai multe ţări, deşi a trebuit să operăm şi creşteri de preţuri din cauza inflaţiei”, spune Heimo Scheuch, CEO Wienerberger AG. Pe segmentul autohton al producţiei de cărămizi, compania şi-a menţinut cota de piaţă în anul ce s-a încheiat, potrivit datelor oficiale.
În ceea ce priveşte activitatea pe anul în curs, reprezentanţii Wienerberger se aşteaptă la o revenire a stabilităţii pieţelor din Europa Centrală şi de Est, fără a formula însă estimări precise în acest sens.