Avem presedinti-jucatori, antrenori-jucatori si vanzatori-jucatori in piata imobiliara. Oricare din cele trei exemple ne prezinta niste personaje care-si depasesc conditia, ghidandu-se parca dupa deviza: “va arat eu cum se face”.
Vanzatorii de apartamente, pentru ca ei ne intereseaza in mod deosebit, reusesc uneori sa-si “sperie” vizitatorii, in special datorita lipsei de experienta.
De ce ar fi de preferat ca in cadrul etapei de vizionare agentul imobiliar sa aiba cel mai important rol vom vedea in cele ce urmeaza:
1. Simpla prezenta a vanzatorului il face pe cumparator sa se simta mai strain decat se simtea deja. Un cumparator interesat va dori sa inspecteze si acele elementele mai delicate(baia, instalatiile, mirosurile, murdaria de sub canapea, umezeala din spatele dulapului, etc), iar prezenta vanzatorului l-ar putea stanjeni. De aceea iti recomandam sa te asezi confortabil intr-un fotoliu, in timp ce agentul tau imobiliar ii ofera cumparatorului toate informatiile de care are nevoie.
2. Vanzatorii au tendinta de a vorbi prea mult. Uneori, la intrebari simple ei ofera raspunsuri mult prea complexe si isi pot alunga cumparatorii fara sa stie care a fost motivul pentru care n-au mai primit niciun telefon. La intrebarea “cum sunt vecinii?” unii ar putea raspunde cu:”sunt niste oameni minunati, ne vizitam frecvent. De fapt aici in bloc formam o comunitate aparte; e o petrecere continua”. Sunt oameni care au un stil de viata mai linistit sau pur si simplu nu-si doresc prieteni noi.
3. Vanzatorii iau unele intrebari sau comentarii mult prea personal iar acest lucru ii poate costa. De exemplu, un cumparator interesat face o remarca cu privire la mobilierul de dormitor ca nu ar fi pe placul sau, ca pare ieftin sau de proasta calitate. Pus in fata unei astfel de situatii, vanzatorul s-ar simti jignit si ar adopta o pozitie defensiva, ceea ce va conduce la tensiuni foarte greu de potolit in etapa urmatoare, cea de negociere.
Echipa Blitz Imobiliare, Leonard Munteanu