O etapă adesea trecută cu vederea se poate dovedi decisivă pentru încheierea unei tranzacții de succes.
Un specialist „rodat” în imobiliare va recunoaște că achiziția unei locuințe este o decizie influențată în mare măsură de partea emoțională – chiar dacă pentru justificarea acesteia vor fi folosite adesea argumente raționale. Asta înseamnă că, dincolo de o serie de caracteristici pe care o proprietate le poate avea „pe hârtie”, pentru potențialul cumpărător va conta, în definitiv, cum se simte acolo.
Iată o stare de fapt pe care, în calitate de vânzător, o poți folosi în favoarea ta. Există proprietari care nu se mulțumesc doar cu o curățenie generală înainte de scoaterea pe piață a unei locuințe. Potrivit reprezentanților agenției imobiliare bucureștene Nordis, tot mai mulți vânzători de apartamente noi de lux apelează la o tactică cunoscută sub numele de „home-staging” (punerea în scenă a locuinței), scurtând astfel timpul de stat pe piață de la patru luni (media pentru un apartament gol) la două luni. Totodată, interesant este faptul că prețul obținut pentru o proprietate „cosmetizată” poate fi cu 10%-15% mai mare. Binecunoscut în străinătate, home-staging-ul este o tehnică de marketing care presupune pregătirea unei proprietăți pentru vânzare, prin punerea în valoare a spațiilor și crearea unui cadru primitor, personalizat, printr-o amenajare de efect și mobilare parțială.
„Când vizionează un apartament nou gol, puțini potențiali cumpărători își pot imagina cum ar arăta amenajat și mobilat, așa că le este greu să se hotărască. Într-o perioadă a vitezei, oamenii sunt mereu contracronometru și vor să se mute cât mai repede într-o locuință și apreciază orice idee de amenajare realizată cu imaginație și aflată în trend. Apartamentele frumos finisate și mobilate atrag mai mulți clienți și se vând mai repede și mai scump decât cele nemobilate. Există chiar proprietari care le pregătesc pentru vânzare sau revânzare, exact cu acest scop și modul profesionist în care o fac se apropie foarte mult de serviciile de home-staging din Statele Unite, acolo unde există chiar firme specializate care vin și aduc mobilierul, decorațiunile și plantele înainte de scoaterea pe piață și le iau înapoi, după vânzare.”
Emanuel Poștoacă, General Manager Nordis
Detaliile fac diferența!
Pentru a pregăti o locuință de vizionare – și de vânzare! – nu trebuie să apelezi neapărat la o firmă specializată sau să cheltuiești foarte mulți bani. Specialiștii Nordis spun că „înfrumusețarea” acesteia se poate face uneori cu câteva elemente de decor simple și cu un buget rezonabil. Spre exemplu, un apartament situat la parter poate părea lipsit de intimitate, fapt ce poate fi evitat prin montarea unor perdele sau draperii în culori plăcute. De asemenea, câteva corpuri de iluminat, plante, tablouri sau covoare colorate pot „însufleți” un spațiu gol. Micile detalii, precum o masă de dining frumos aranjată sau un odorizant floral, vor crea o atmosferă primitoare și caldă, ce va evoca ideea unui cămin.
Poți opta, desigur, și pentru varianta de amenajare completă a apartamentului scos la vânzare, mizând pe faptul că mobilierul nou, inclus în preț, va fi un beneficiu adăugat pentru potențialul cumpărător. Pentru aceasta, poți apela la magazinele tip outlet, de unde poți achiziționa piesele necesare pentru toată casa, la prețuri avantajoase. Nu uita că, după mobilarea spațiului, importantă este și inserarea strategică a câtorva decorațiuni (flori, cărți, perne, cuverturi colorate etc.), care să contribuie la crearea unei ambianțe plăcute.
Click pentru idei de amenajare!
Cum să vinzi cât mai repede o casă celor din generația Y!
[…] sisteme „inteligente” etc. Nu în ultimul rând, apelarea la serviciile unui profesionist în home-staging poate face o mare diferență: „cu o investiție minimă, veți ști cum să vă pregătiți și […]
jumboCoco
@Cocojumbo: ai dreptate, dar depinde carui segment de piata te adresezi…..daca ai mai multe apartamente identice faci un showroom intr-unul din ele…..
Cocojumbo
Pana la un punct merge, dar s-ar putea sa iesi mai in pierdere pe o piata intr-un oras mai mic ☺ adica banii investiti suplimentar sa nu ii scoti …