De la începutul pandemiei, casele noastre au devenit spații multifuncționale în care am mutat totul: biroul, sala de clasă, sala de sport, restaurantul. Organizarea a fost probabil ultima grijă, însă timpul nu e pierdut având în vedere că remote work rămâne cea mai bună variantă de lucru în contextul actual. Dacă ai în plan să achiziționezi sau să închiriezi un apartament în perioada următoare, gândește-te și la spațiile de amenajare birou înainte de a semna contractul!
Apartamentele cu spații deschise au fost la mare căutare în ultimii ani pentru că ne place ca seara să ne strângem toți într-un spațiu confortabil, să stăm la povești, să-i urmărim cu privirea pe juniori în timp ce pregătim cina sau urmărim un serial la televizor. Însă lucrul remote ne-a dat aceste preferințe peste cap și biroul în spațiile deschise a însemnat provocare mai ales când soțul sau soția era într-un call cu echipa, iar copilul avea sesiunile online la școală.
De câte ori nu ai simțit nevoia unui spațiu al tău în care să poți să te bucuri de puțină liniște pentru call-uri? Și de câte ori ți s-a întâmplat ca cineva din casă să-ți treacă prin cadru exact în timp ce erai într-un meeting important? Probabil că ai experimentat și situații amuzante întocmai ca celebrul profesor de științe politice Robert Kelly care în timp ce dădea un interviu live la BBC News s-a bucurat de prezența copiilor și a bonei.
Astfel de situații amuzante ne determină să schimbăm și criteriile de alegere a viitorului apartament, precum și criteriile de amenajare birou.
Să fii productiv la biroul de acasă înseamnă să fii atent exact la acele aspecte pe care poate le lăsasei pe wishlist la birou înainte de pandemie. Calitatea aerului din interior, izolarea fonică, confortul vizual devin acum tot mai importante. De aceea merită să te orientezi spre apartamente cu geamuri triple sau geamuri performante, care oferă izolație sporită și protecție împotriva emisiilor de CO2. De asemenea, acordă atenție materialelor din care este construit blocul și sistemului de încălzire, o centrală proprie a blocului fiind ideală.
Și cum suntem tot mai preocupați de starea de sănătate, un apartament cu lumină naturală și, de ce nu, cu acces la natură sau la un mic spațiu verde sună tare bine. Astfel reduci dependența de iluminatul electric și poți asigura și o masă sănătoasă pentru familie. Pentru că acea perioadă interesantă de la începutul pandemiei în care încercam să ieșim cât mai puțin din casă a trezit ceva hobby-uri în noi, printre care și cultivarea legumelor, și ne-a învățat să fim și mai atenți la buget. Pe lângă toate aceste aspecte mai tehnice, ia în considerare și spațiul pentru lucru, mai ales că remote work devine un stil de viață.
Amenajare birou acasă
Probabil că la începutul lockdown-ului ți-ai spus: „Ce bine că nu mai pierd timp în trafic și pot sta pijamale toată ziua. Nu este atât de rău…”. Dar pe măsură ce conceptul de work from home a devenit noua normalitate, l-ai simțit probabil tot mai apăsător din punct de vedere emoțional. Și ideea unui spațiu al tău, unde să te simți motivat să lucrezi, te impulsionează să închiriezi sau să cumperi un apartament adaptat noilor preferințe.
Asigură-te că în apartamentele pe care le vizitezi este un spațiu dedicat pentru birou sau unul în care îl poți amenaja ușor, care să te țină departe de distrageri și chiar să te inspire. Rezervă câteva minute pentru a „simți” spațiul acela. Idei pentru a-l amenaja după bunul plac găsești ușor. Poți alege tonurile de negru, alb, gri și galben pot crea o ambianță potrivită pentru lucru, dar și pentru relaxare. Draperiile albe sunt ideale pentru a lăsa lumina naturală să pătrundă în biroul tău de acasă și chiar pot contribui la productivitatea ta.
Idei amenajare birou acasă
Optează pentru ordine și mobilier practic
Spațiul dintr-un apartament parcă niciodată nu e de ajuns, oricât de mare ar fi apartamentul. Unul dintre soft skill-urile pe care le-am deprins din această pandemie este organizarea pe cont propriu. Sau cel puțin încercăm să ajungem acolo :).
Indiferent dacă biroul se află într-o cameră închisă sau într-una dintre zonele comune ale casei, acest spațiu este, de obicei, predispus la dezordine. O idee bună este să compartimentezi toate materialele pe rafturi așezate vertical deasupra biroului, astfel încât să fie ușor vizibile și accesibile. Etichetele de aceeași culoare pentru documente similare îți pot fi de ajutor. Poți să folosești și un organizator de birou pentru stocarea documentelor esențiale, pe care le folosești frecvent, precum și boluri pentru obiecte mici care se pierd ușor.
Împarte pe cât posibil zona biroului în diferite zone, astfel încât să-ți poți asigura un flux bun de lucru. Asigură-te că pe birou ai doar laptopul, agenda și un pix, că ai un spațiu pentru stocarea fișierelor, o zonă separată pentru imprimantă și consumabile. Evită să păstrezi imprimanta pe masă, deoarece spațiul de lucru va fi încărcat. Dedică un sertar al biroului pentru încărcătoare și alte dispozitive electronice, astfel încât să le poți găsi cu ușurință.
Încearcă să fii cât mai practic cu mobilierul ales, cel multifuncțional poate fi mult mai eficient când spațiul e o provocare. Astfel îți poți transforma ușor biroul poate într-un dormitor pe timp de noapte sau într-o cameră de zi.
Folosește materiale antimicrobiene la amenajare birou
Este important ca viitorul birou să fie curat și să respecte normele de igienă, iar pentru a respecta întocmai aceste norme poți alege țesăturile antimicrobiene. Acestea previn dezvoltarea diferitelor tipuri de bacterii și viruși. Materialele antimicrobiene și vopselele de perete pot fi ușor curățate și dezinfectate.
Creează o atmosferă calmă
Alege lumânări cu parfum proaspăt și liniștitor. Recunoaștem că nouă ne plac lumânarile antistres cu uleiuri esențiale precum iasomie, lavandă și lemn de trandafir brazilian. Iar pentru inspirație și motivație, poți să lipești câteva citate care-ți plac sau să achiziționezi un suport din plută pe care să fixezi listele de task-uri, smiley-face-uri și câteva imagini care te fac fericit.
Asigură-te că ai acces la spațiu în aer liber
Alege acel birou care îți oferă acces spre o terasă sau, în cel mai fericit caz, spre o grădină interioară. Pe măsură ce petreci mai mult timp în interior, ai nevoie de relaxare. Un balcon sau o grădină te ajută să menții și un nivel optim al ventilației, având un impact pozitiv asupra sănătății tale mentale și fizice.
Coworking space
Dacă nu mai poți rezista acasă, pentru că nevoia de socializare este mare, o idee inspirată este să apelezi la un coworking space, alături de câțiva colegi sau prieteni apropiați. Și acesta poate fi amenajat într-un apartament pe care merită să-l alegi cu grijă. Iată câteva întrebări la care merită să găsești răspuns înainte de a porni la drum.
Care este locația mea ideală?
Cu siguranță nu-ți dorești să petreci ore în trafic sau în mijloacele de transport în comun, mai ales în condițiile actuale. Așa că merită să te orientezi spre zone cu acces ușor și să acorzi atenție unui detaliu atât de important pentru zenul tău: atmosfera generală a zonei.
Care este bugetul meu?
Stabilește cât de mult ești dispus să plătești pentru noul birou și ia în calcul că, pe lângă rata lunară, trebuie să plătești și o lună sau două garanție plus comisionul agenției imobiliare. La aceste costuri se adaugă și întreținerea apartamentului și utilitățile.
Ce facilități oferă spațiul?
Apartamentele rezidențiale pot fi folosite ca spații de lucru, pentru că vin complet sau parțial mobilate și utilate. Oferă facilități precum: WiFi, mașină de spălat vase, frigider, cuptor microunde, aragaz, TV, senzori de fum, sistem de alarmă, telecomandă pentru poarta garajului, telecomanda poarta acces auto, spații agrement, videointerfon.
Cu cine vei împărți un coworking space?
Încearcă să-ți vezi colegii la lucru în noul spațiu. Gândește-te dacă li se potrivește spațiul, mobilierul, dacă sunt locuri unde puteți avea o ședință, un brainstorming sau locuri unde puteți sta împreună la cafea, la masa de prânz.
Este posibilă o perioadă de probă?
Cel mai bun mod de a te asigura că spațiul este potrivit este să-l încerci. Întreabă agentul imobiliar dacă poți petrece o zi în apartament înainte de a-ți lua angajamente pe termen mai lung.
Co-livingul, mai accesibil și mai comod
Tot mai popular devine și conceptul de co-living, o formă modernă de viață în comun. Practic ai un dormitor privat într-o casă complet mobilată, care are zone accesate de mai mulți co-locatari.
Co-livingul este popular în marile orașe din lumea întreagă, fiind ales de studenți, muncitori, nomazii digitali mai ales pentru prețurile accesibile, pentru facilitățile incluse și pentru sentimentului de comunitate.
Locuințe mileniali
Milenialii sunt cei care au îmbrățișat conceptul de a împărtăși călătorii, experiențe și, mai nou, case. Co-livingul este pentru ei mai accesibil și mai convenabil când își iau joburi în orașele mari. Ceea ce-i atrage este faptul că nu trebuie să petreacă timp pentru a-și găsi un coleg de apartament, costurile sunt mai reduse și se bucură și de confortul unor apartamente sau case moderne. Bucătăria este aprovizionată cu alimente de bază, curățenia este făcută zilnic de personal, iar un administrator se ocupă de contractele de leasing și de colectarea plății chiriei de la colegi.
Co-livingul este amestecul perfect de comunitate și independență. Practic, când ai nevoie de liniște, ai la dispoziție un spațiu privat frumos în care te poți retrage. Când simți nevoia de a socializa, ai lângă tine o comunitate vibrantă căreia i te poți alătura pentru a lua masa, a lucra împreună, a petrece timpul sau pentru a participa la unul dintre evenimentele comunității (cursuri de yoga, spectacole de comedie, întâlniri culinare). Și asta nu e tot, co-living înseamnă să ai la dispoziție și asistență pentru planificarea mesei, ședințelor.
Conceptul de co-living prinde contur și în Pipera unde o clădire de birouri este în plan să fie transformată în spaţii de locuit – idee care s-a mai vehiculat pe piaţa locală, însă proiectele nu au prins contur până în prezent. Practic o astfel de clădire va funcționa mixt (ca spațiu de locuit și de lucru) și va prefigura «the future of work and living» .
Dacă ai în plan să-ți găsești un job remote în perioada următoare, care să-ți ofere ocazia de a căuta idei de amenajare birou sau de a testa un nou stil de viață (coworking sau co-living), pe eJobs.ro găsești peste 2.000 de locuri de muncă remote. Le poți accesa și studia pe îndelete chiar de pe telefonul mobil, folosind aplicația eJobs, disponbilă în App Store, App Galery și Google Play. Ai toate avantajele contului tău eJobs, plus mobilitate. Accesezi instant contul eJobs şi istoricul de căutare, precum și toate opțiunile de căutare și filtrare disponibile pe eJobs.ro. Astfel ajungi la job-urile remote dintr-un anumit oraș. Îți poți actualiza şi îmbunătăți în timp real CV-ul, oriunde te-ai afla și apoi aplici rapid. Ție cum ți-ar plăcea să arate biroul de la noul tău job?
Autor: eJobs.ro
Sursă foto: Unsplash.com