În prezent, potențialul comercial al țării este departe de a fi valorificat la maximum.
Investițiile masive în infrastructură ar trebui să reprezinte o prioritate pentru stat, chiar în actualul context economic. “Lipsa finanțării este problema crucială pentru toate tipurile de infrastructură de transport, atât la nivel local, național, cât și internațional. În cazul României, acolo unde nevoia dezvoltării proiectelor de infrastructură de transport este foarte mare, statul român trebuie să pregătească o strategie de investiții pe termen lung”, spune Daniel Anghel, Partener, Impozite și Taxe Indirecte, PricewaterhouseCoopers România (PwC România), citat de Mediafax.
Acesta a adăugat că, în ciuda constrângerilor bugetare actuale, țara noastră ar trebui să aloce sume importante dezvoltării infrastructurii, pentru a putea valorifica astfel la maximum potențialul natural pe care îl are de a deveni un centru logistic în regiunea Europei Centrale și de Est. Acest potențial este generat de doi factori principali: proximitatea piețelor dezvoltate din Europa Centrală și deschiderea la Marea Neagră prin portul Constanța, o importantă poartă de acces a Europei dinspre Asia.
Încurajarea importurilor, o măsură necesară
În afara investițiilor în infrastructură, Daniel Anghel încurajează și aplicarea unor alte măsuri menite să încurajeze volumul de tranzacții desfășurate în portul Constanța. Printre acestea s-ar număra și amânarea plății TVA la import, ce ar determina eliminarea costului prefinanțării TVA pentru companii. “În plus, o astfel de măsură ar atrage investiții majore în România și ar contribui decisiv la dezvoltarea infrastructurii și la crearea de noi locuri de muncă”, a adăugat Anghel.
Infrastructura, o problemă în următorii 20 de ani
Potrivit unui sondaj realizat de PwC în 29 de țări, deficiențele infrastructurii de transport la nivel internațional vor reprezenta o problemă până în 2030. Statele industrializate vor avea în continuare cele mai performante rețele de transport. “Deși piețele emergente, precum India sau Rusia, investesc în prezent masiv în infrastructura de transport, acestea nu vor putea să-și aducă infrastructura la același nivel cu al țărilor dezvoltate până în 2030”, estimează reprezentanții PwC.
Sursa: Bloombiz