Utilizarea unei soluţii avansate de faţadă nu are un impact major asupra costurilor unui proiect, însă aduce economii importante la întreţinerea acestuia.
În actuala perioadă, dezvoltarea unor proiecte imobiliare „eficiente” din punct de vedere energetic începe să fie tot mai importantă. O direcţie în acest sens este ilustrată de reprezentanţii companiei Alukönigstahl, unul dintre jucătorii prezenţi pe piaţa autohtonă de soluţii de faţadă şi tâmplărie. „O clădire care corelează un sistem inteligent de faţadă cu sisteme de umbrire şi ventilaţie legate la sistemul de management centralizat al clădirii (BMS) poate consuma cu până la 30% mai puţină energie” spune Attila Beer, şeful operaţiunilor Alukönigstahl în România.
Reprezentantul companiei oferă în acest sens exemplul proiectului Crystal Tower, din Bucureşti. „Pentru acest turn de birouri am propus cu succes o soluţie constructivă folosită pentru prima data în România, şi anume o faţadă dublă. Acest sistem are un cost mai ridicat decât unul simplu, însă eficienţa energetică a clădirii este mult îmbunătăţită, iar economiile care vor fi realizate pentru exploatarea imobilului vor scurta timpul de recuperare al investiţiei”, completează Beer. Acesta precizează că, la nivelul costurilor totale de construcţie, ponderea reprezentată de soluţia de faţadă şi tâmplărie este de aproximativ 5%. Asta înseamnă că diferenţa dintre folosirea unei soluţii avansate şi a uneia low-cost modifică doar în mică măsură preţul total al unui proiect.
Piaţa autohtonă, rulaj de 70 milioane de euro
Potrivit reprezentanţilor Alukönigstahl, piaţa autohtonă de soluţii de faţadă şi tâmplărie se va ridica anul acesta la o valoare de aproximativ 70 milioane de euro, cu o pondere de 30% pentru sectorul rezidenţial şi una de 70% pentru cel al construcţiilor de birouri şi hoteluri. „În 2011, piaţa pe care activăm va copia în mare măsură evoluţia sectorului construcţiilor. Astfel, ne aşteptăm la o stabilizare a pieţei faţadelor, uşilor şi tâmplăriei”, estimează Attila Beer.
Anul trecut, Alukonigstahl a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 17 milioane de euro. 60% din afacerile companiei sunt reprezentate de vânzarea de tâmplărie, uşi sau sisteme de umbrire. “Pentru 2011 mizăm şi pe tehnologie verde, anume panourile solare şi cele fotovoltaice, componente necesare în soluţiile de închidere cu eficienţă energetică mare, o piaţă în creştere şi în România”, precizează reprezentantul companiei.