O fabrică din Prahova produce chiuvete în care sunt integrate materii prime inedite.
Kuma România este o companie specializată în producţia de lavoare şi mobilier pentru baie şi bucătărie, produsele sale putând fi încadrate în categoria premium. O serie de produse proaspăt lansate de aceasta se situează însă chiar la limita superioară a acestui segment. Astfel, noile lavoare au în structură perle în bază de compozit, disponibil în trei variante de culori – negru, alb si beige. Pietre semipreţioase precum aventurinul, jasperul, agatele şi quartzul se mixează şi ele în marmură şi sunt integrate în compoziţia produselor. În ceea ce priveşte materia primă folosită pentru fabricarea acestor lavoare, reprezentanţii companiei spun că marmura naturală este procurată exclusiv din România, în timp ce granitul, perlele, pietrele semipreţioase şi sticla sunt importate.
România, încă o piaţă conservatoare
Noile produse vor lua, aşa cum era poate de aşteptat, calea exportului, publicul ţintă fiind în special locuitorii ţărilor nordice. Asta pentru că, potrivit reprezentanţilor companiei, românii de-abia acum încep să se alinieze la tendinţele europene în materie de amenajare a băilor. Aceştia încep încetul cu încetul să renunţe la lavoarele albe şi să opteze pentru culori precum maroul sau bejul. “Observăm că românii sunt dornici să adopte tendinţele internaţionale de design şi credem că vor face şi ei trecerea către minimalism. Şi în ceea ce priveşte texturile obiectelor sanitare se poate observa o schimbare timidă a preferinţelor în ultima perioadă”, spune Camelia Olesen, director executiv al Kuma România. Potrivit estimărilor sale, în următorii ani şi băile românilor vor fi dotate după modelul nordicilor, cu obiecte sanitare în nuanţe de negru sau gri şi chiar din materiale precum quartzul, granitul sau sticla.
80% din producţie merge la export
Compania româno-daneză produce în fabrica locală din Băneşti, Prahova, circa 80 de lavoare pe zi, folosind materiale precum marmură, granit şi chiar pietre semipreţioase şi perle. „Capacitatea de producţie a fabricii se ridică la 20.000 de lavoare pe an, 80% dintre acestea fiind trimise la export. Cele mai mari vânzări sunt realizate pe pieţele din Danemarca, Suedia şi Norvegia, şi, din acest an, am început şi livrările în Olanda, Franţa, Ungaria şi Bulgaria”, subliniază Camelia Olesen. Pentru moment, doar 20% din producţia fabricii este orientată către piaţa autohtonă.