Deși cumpărătorii se arată, azi, semnificativ mai deschiși la interacțiunile online, aceștia nu au renunțat la precauție.
Pe fondul schimbărilor generate de răspândirea COVID-19, mediul online a căpătat, cu siguranță, o greutate semnificativ mai mare în viața de zi cu zi a românilor. Imobiliarele nu fac excepție de la această tendință, mulți cumpărători optând, mai ales în perioada de izolare, pentru interacțiunea mediată cu agenții imobiliari, dar și cu vânzătorii.
Iată însă că, deși cumpărătorii au, acum, libertarea de a merge la vizionări, un dezvoltator din Capitală a anunțat încheierea primelor sale tranzacții exclusiv „de la distanță”. „Ca urmare a noilor măsuri impuse de pandemie, întreaga piață de real estate își reorientează eforturile și strategia către mediul online. Cu oforturile dozate către deschidere și sinceritate, Loft Green Apartaments, proiectul de apartamente pasive din Mogoșoaia, a vândut primele două apartamente 100% online, fără a fi vizionate fizic de către cumpărători”, explică reprezentanții Ecovillas, compania dezvoltatoare.
Citește și:
Interacțiunile „la distanță”, viitorul tranzacțiilor imobiliare?
O achiziție planificată pentru revenirea în țară
Cumpărătorii celor două apartamente sunt două familii tinere, cu vârste cuprinse între 30 și 45 de ani, care locuiesc în afara țării, dar plănuiesc să se întoarcă acasă – în luna august, aceștia urmează să se mute în casă nouă. „Mai mult o necesitate decât un trend, digitalizarea își face simțită prezența tot mai puternic în segmentul imobiliar. Dacă până în prezent vizionările virtuale erau doar o pregătire pentru cele fizice, de această dată au substituit întreg procesul de vânzare face-to-face”, arată reprezentanții dezvoltatorului. De menționat este că, pentru una dintre cele două familii, părinții rămași în țară au vizitat apartamentul, după ce acesta fusese achiziționat.
„Trebuie să recunosc că, mai mult decât tranzacțiile în sine, m-a bucurat să văd că eforturile noastre de a înțelege nevoile clienților și de a ne apropia de ei au dat roade și în online. Apartamentele pe care le-am vândut au două camere, vedere spre pădure, iar clienții au vârsta cuprinsă între 30 si 45 de ani. Discutând personal cu ei, am observat că, pentru decizia de cumpărare, au fost foarte importante transparența proiectului – noi avem materiale vizuale cu stadiul construcției de la fundație și până în prezent – și ideea în sine de apartament pasiv, de a fi eco-friendly.”
Gabriel Focșeneanu, Ecovillas
Citește și:
Sunt aproape GATA: primele apartamente „verzi” dintr-un ansamblu de lângă pădurea Mogoșoaia
O tranzacție „de la distanță”, influențată de mai mulți factori
Potrivit reprezentanților companiei dezvoltatoare, argumentul decisiv a fost, în ambele tranzacții, costurile reduse, aproape de zero, cu întreținerea. Aceștia precizează, însă, că eficiența tehnologizării pieței imobiliare în contextul pandemiei depinde, însă, și de factori precum adaptabilitatea și încrederea clienților în dezvoltatorii imobiliari și în firmele de intermedieri. „Decizia de cumpărare în cazul unui imobil este deosebit de complexă, fiind o investiție majoră pe termen lung, iar experiența unei crize financiare a insuflat în rândul potențialilor cumpărători un spirit precaut vizibil, cu care atât dezvoltatorii, cât și firmele de intermedieri s-au împrietenit în ultimii ani, prin atenția sporită față de nevoile publicului, calitatea construcției și tehnicile de promovare și vânzare deopotrivă“, arată aceștia.
„Un factor important în procesul decizional al unei achiziții imobiliare este încrederea în brand. Cu bucurie pot să zic că investițiile din ultimii ani în marketing, identitatea brandului și construirea unui fundament de încredere în rândul clienților noștri are acum roade cuantificabile. Cei care au achiziționat de la distanță apartamentele noastre au mărturisit că prezența puternică în online, de la social media la articole de presă, a avut o influență puternic pozitivă în decizia de cumpărare, prin încrederea pe care au simțit-o atât față de proiect, cât și față de dezvoltator.“
Gabriel Focșeneanu, Ecovillas
Aflată la al doilea proiect rezidențial pe piața autohtonă, compania Ecovillas investește în prezent zece milioane de euro în dezvoltarea ansamblului Loft Green Apartments. Acesta va include trei blocuri de locuințe pasive, deservite de 7.500 de metri pătrați de spații verzi și facilități complementare. Cele 154 de apartamente cu vedere la pădure vor beneficia de costuri aproape de zero la întreținere, iar prima fază a construcției este deja locuită. Primul proiect al companiei, numit chiar Ecovillas, a fost început în 2015, iar în 2016 a fost vândut în totalitate. Între timp, valoarea de piață a celor 32 de case pasive a urcat cu aproximativ o treime.