Pe lângă magazinele din domeniul alimentar, populare sunt cele din zona de fashion.
Un indicator fidel al încrederii populației în mersul economiei este apetitul său pentru consum. Multitudinea de magazine și centre comerciale apărute în ultima perioadă relevă convingerea tacită a retailerilor că românii au depășit mentalitatea „de criză”.
Pe lângă jucătorii din domeniul alimentar, extrem de activi sunt cei din zona de îmbrăcăminte și accesorii, după cum o arată planurile de extindere a unor malluri. Un exemplu este dat de austriecii de la S IMMO AG, care au anunțat demararea lucrărilor de reconfigurare și extindere a centrului comercial Sun Plaza din București. Procesul de „transformare” a început deja și urmează să fie finalizat în primul trimestru din 2018. În urma acestuia, la suprafața actuală a proiectului se vor adăuga încă 11.000 de metri pătrați, echivalentul a circa 40 de noi magazine.
75% din spații, contractate cu 2 ani înainte de livrare
Circa 75% din noile spații au fost deja contractate, printre noii chiriași numărându-se branduri de renume mondial, printre care și retailerul american de fashion Forever 21. „Suntem încântați că Forever 21 face parte din reconfigurarea Sun Plaza, cu unul dintre cele mai mari magazine ce urmează să fie deschise în România. Mai multe branduri se vor alătura portofoliului nostru și așteptăm cu nerăbdare să anunțăm noutățile în curând”, spune Vicențiu Spătaru, Sun Plaza Centre Manager.
„Sun Plaza și-a câștigat statutul de centru comercial dominant din zona de sud a Bucureștiului, iar procesul de reconfigurare va consolida această poziție pe viitor. Remodelarea va crea o nouă atmosferă în mixul nostru de retail, adăugând noi branduri, sporind prestigiul centrului și câștigând capacități noi de fashion. Suntem în stadii avansate de negocieri cu diverși retaileri, inclusiv branduri care vor genera cu siguranță entuziasm în rândul clienților noștri.”
Friedrich Wachernig, membru în Consiliul de Administrație al S IMMO AG
Remodelare în etape
Lucrările vor fi realizate în mai multe etape, pe o perioadă de 24 de luni. Extinderea va cuprinde în principal suprafața fostului magazin Mobexpert, dar va modifica și pasajul subteran, care face legătura cu stația de metrou Piața Sudului. Majoritatea lucrărilor se vor desfășura într-o zonă independentă atât de centrul comercial, cât și de influxul de vizitatori, astfel încât activitatea chiriașilor existenți să se poată desfășura în mod normal.
Proiectul de reconfigurare a Sun Plaza sunt concepute de echipa de arhitecți și ingineri din cadrul ATP Vienna și coordonate local de Optim Project Management. Constructorul general este Bog’Art, una dintre cele mai mari și mai experimentate companii de construcții din România.