Guvernul a decis sa lanseze, in perioada imediat urmatoare, procedurile de contractare de la Agentia Japoneza de Cooperare Internationala (JICA) a unui imprumut in valoare de circa 340 milioane euro pentru finantarea lucrarilor de constructie la linia de metrou Piata Victoriei – Aeroportul Otopeni.
Decizia a fost luata in sedinta de marti a Guvernului, prin aprobarea unui memorandum, au declarat agentiei MEDIAFAX surse ministeriale.
Documentul prevede incheierea unui acord in forma simplificata, prin schimb de note, intre guvernele Romaniei si Japoniei privind acordarea, prin Agentia Internationala de Cooperare a Japoniei, a unui imprumut in valoare de 41,87 miliarde yeni (338,9 milioane euro), pentru proiectul de realizare a legaturii retelei de metrou a municipiului Bucuresti cu Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anuntat, in vara anului trecut, ca institutia a finalizat detaliile pentru contractarea de la Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala a unui imprumut de 300 milioane euro pentru constructia tronsonului de metrou.
El preciza atunci ca autoritatile romane cauta solutii de finantare pentru inca 500-600 milioane euro, in conditiile in care valoarea totala a constructiei liniei de metrou Gara de Nord-Piata Victoriei-Aeroportul Otopeni este de aproximativ un miliard de euro.
Conform indicatorilor indicatorilor tehnico-economici ai proiectului “Linia de metrou Gara de Nord – Aeroportul International «Henri Coanda-Otopeni»”, valoarea totala a investitiei, derulata pe o perioada de sapte ani, va ajunge la 1,05 miliarde de euro, dintre care 214 milioane euro vor fi alocati achizitiei de utilaje si echipamente.
Linia de metrou, integral subterana, va avea o lungime de 15,79 kilometri, 19 statii si un depou.
Noua linie va fi operata cu 21 de trenuri cu cate sase vagoane si va avea o capacitate de transport de 50.000 de calatori pe ora pe un singur sens. Statiile au fost stabilite la Piata Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expozitiei, Piata Presei Libere, DN1, Aeroportul Aurel Vlaicu Baneasa si Aeroportul “Henri Coanda” Otopeni.
Reprezentantii companiei japoneze Itochu i-au transmis premierului Emil Boc, cu ocazia unei vizite efectuate in Romania in 2009, ca intentioneaza sa participe la realizarea proiectului noii magistrale.
Articol preluat de pe bloombiz.ro