Lucrarile la noul stadion Lia Manoliu, care va gazdui finala Europa League din 2012, se afla in prezent la 40% din total, in conditiile in care pana in prezent au fost cheltuiti toti cei 96 mil. lei (25 mil. euro) fara TVA alocati de Primaria Capitalei din totalul de 120 mil. euro, cat era initial valoarea proietului.
“Suntem in grafic pentru finalizarea lucrarilor la sfarsitul anului viitor, structura de rezistenta fiind finalizata in proportie de circa 60%. In toamna vom incepe si lucrarile de instalatii tehnice si finisaje”, afirma Stefan Monus, directorul de proiect al joint-venture-ului format din companiile Max Boegl (Germania) si Astaldi (Italia), care construiesc noul stadion Lia Manoliu.
Constructorii au consumat inca din februarie cele 10 mil. euro alocate de Primarie, restul de 40 mil. euro bugetate pentru anul acesta urmand sa fie platite de guvern.
Pentru construirea stadionului Lia Manoliu va fi nevoie de 100.000 de metri cubi de beton si 25.000 de metri cubi de prefabricate. Stadionul va fi inconjurat de 120 de stalpi de beton, fiecare cu o greutate de 100 de tone, care vor fi montati cu o automacara de 200 de tone adusa din Germania.
Tribunele vor fi realizate din grinzi care pot ajunge si la 30-40 de metri lungime, care se vor intinde pe o suprafata de 15.000 de metri patrati.
“Construim proiectul ca un lego, prin intermediul unui server central din Germania, fiecare din cele 4.000 de piese avand opt sau zece raze diferite. Pentru realizarea acestor grinzi am fost nevoiti sa construim propria unitate de productie de prefabricate langa santier, pentru ca in Romania nu am gasit un producator care sa fabrice asa ceva. In plus, ar fi fost dificil sa le transportam”, explica Monus.
Proiectul, pe scurt:
- 143 mil. euro fara TVA, investitia totala
- Termen de finalizare: sfarsitul lui 2010
- 55.000 de locuri
- Pentru constructie e nevoie de 100.000 de metri cubi de beton si 25.000 de metri cubi de prefabricate
- Stadionul va fi inconjurat de 120 de stalpi de beton
- Inaltime de peste 50 m
- 20 de trepte de acces, 200 de locuri de parcare subterane si 40 de loje a cate 12 locuri
Articol preluat de pe bloombiz.ro