Consortiul Vinci-Aktor, care a castigat licitatia pentru constructia in concesiune a autostrazii Comarnic-Brasov, ar putea renunta la contract deorece nu dispune de fonduri pentru a finanta proiectul in valoare de 1,5 miliarde de euro, astfel incat proiectul ar putea fi oprit, informeaza Mediafax.
“Ei (consortiul castigator – n.r.) au venit saptamana trecuta si ne-au spus ca au probleme foarte mari in a gasi finantare si asteptam un raspuns oficial azi sau maine.
Daca se decid sa renunte, vom face o analiza pentru a afla daca trebuie sa schimbam ceva la proiect, daca il mai facem prin concesiune si cand se va intampla acest lucru.
Nu putem relua licitatia pentru ca riscam sa ne lovim de acelasi lucru: nu exista bani pe piata internationala”, a declarat, miercuri, agentiei MEDIAFAX, surse din Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, presedintele grupului francez Vinci si un reprezentant al companiei elene Aktor au semnat, la 18 ianuarie, contractul de concesiune, proiectul avand termen de finalizare luna ianuarie 2014.
Berceanu a spus in luna ianuarie ca Banca Europeana pentru Investitii (BEI) este interesata sa participe la finantarea proiectului.
Vicepresedintele BEI Mathias Kollatz-Ahnen a declarat in luna martie ca inca nu a inceput negocierile pentru finantarea tronsonului de autostrada si a atras atentia ca astfel de proiecte nu sunt usor de finantat in contextul economic actual.
Proiectul este primul contract din Romania de constructie prin concesiune a unui tronson de autostrada.
Dupa finalizarea autostrazii, statul va plati in 26 de ani, in total, 4,8 miliarde de euro.
Din suma totala, 3,108 miliarde euro reprezinta cheltuieli cu imprumutul principal, 670 milioane euro – cheltuieli cu creditul subordonat, 323 milioane euro – cheltuieli legate de operare si intretinere, 584 milioane euro – taxe, impozite si alte costuri financiare, 146 milioane euro – inflatia, potrivit Ministerului Transporturilor.
Suma de 323 de milioane de euro aferenta cheltuielilor legate de operare si intretinere reprezinta doar o parte din costul total al acestei activitati, restul fiind suportat din taxele de concesiune – taxa de autostrada, chirii si altele.
Articol preluat de pe bloombiz.ro