Construcţiile noi au generat 20% din vânzările Ruukki România pe 2010

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare, Construcţii
Publicat pe: 3 Februarie 2011, Ultima actualizare: 03 Februarie 2011

În condiţiile în care proiectele noi au fost puţine, producătorul de profile metalice s-a axat în mod preponderent pe lucrările de renovare.

Scăderea activităţii din domeniul construcţiilor a avut un impact evident asupra pieţelor conexe. Ruukki România, parte a grupului finlandez Rautaruukki, a anunţat că doar o cincime din vânzările înregistrate anul trecut au fost generate de lucrări la construcţii noi. „A fost un an în care proiectele noi au lipsit, în schimb a existat un interes deosebit pentru proiectele de renovare a clădirilor. Noi ne-am orientat către clienţii care au realizat lucrări de renovare, drept urmare 80% din vânzările realizate de companie în 2010 vizează produse achiziţionate pentru înlocuirea vechilor acoperişuri”, spune Zoltan Szoke, Business Manager al diviziei de acoperişuri. Pentru anul în curs, reprezentantul companiei estimează că ponderea comenzilor pentru lucrările de renovare va scădea uşor, până la 75%, un avans de 5% urmând a fi înregistrat de comenzile pentru proiecte noi.

Ţigla metalică, avans de 8%
Anul trecut Ruukki România a cunoscut o creştere de 8% a vânzărilor de ţiglă metalică faţă de 2009. Asta în contextul în care, potrivit estimărilor companiei, la nivelul pieţei de acoperişuri per ansamblu, vânzările de învelitori metalice tip ţiglă s-au diminuat cu aproximativ 5%. „Lansările de noi produse, prezenţa puternică pe segmentul de renovări, investiţiile în comunicare şi reţeaua vastă de distribuitori au fost factorii de susţinere a acestei creşteri”, explică reprezentanţii companiei. Învelitorile metalice deţin o pondere de 16% din vânzările totale realizate de Ruukki în România. Potrivit estimărilor companiei, valoarea pieţei autohtone de învelitori s-a ridicat la 75 milioane de euro anul trecut, o cotă de 50% din aceasta fiind deţinută de acoperişurile metalice. Zoltan Szoke preconizează că, pentru anul în curs, piaţa învelitorilor va cunoaşte o uşoară revigorare.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Noi donații în lupta împotriva COVID-19 din partea unor companii din imobiliare și construcții

Fondurile vizează atât achiziția de echipamente de protecție pentru personalul medical din spitale, cât și sprijinirea categoriilor de populație vulnerabile. Săptămâna aceasta, câteva companii din domeniul imobiliarelor și al...

citește mai departe
Pe șantierele din construcții încă se lucrează. De ce poate depinde continuarea activității – dincolo de o decizie a autorităților

În momentul de față, decizia de a întrerupe – sau nu – activitatea se află la latitudinea angajatorilor. În ciuda restricțiilor impuse de autorități pentru limitarea răspândirii COVID-19, o...

citește mai departe
„Se lucrează la foc continuu în construcții” – iar dezvoltatorii vor produse de calitate pentru ansamblurile rezidențiale

Un jucător dintr-o industrie conexă a construcțiilor semnalează un interes ridicat pentru produse din categoria premium pe segmentul rezidențial. Producătorul local de uși, ferestre și parchet Pinum, parte a...

citește mai departe
Construcțiile de locuințe, pe cale să-și ia zborul în 2018?

La fel ca anul trecut, în 2018 au apărut noi și noi anunțuri de „lansare” a unor ansambluri rezidențiale – în Capitală în primul rând, dar și în orașele...

citește mai departe
2018: Piața construcțiilor poate că „duduie”, dar statisticile nu prea o arată. Află de ce!

Deși apetitul pentru construcția de locuințe a devenit mai puternic în ultimii ani – un fapt ce se poate vedea cu ochiul liber în piață și în 2018 –,...

citește mai departe