În condiţiile în care proiectele noi au fost puţine, producătorul de profile metalice s-a axat în mod preponderent pe lucrările de renovare.
Scăderea activităţii din domeniul construcţiilor a avut un impact evident asupra pieţelor conexe. Ruukki România, parte a grupului finlandez Rautaruukki, a anunţat că doar o cincime din vânzările înregistrate anul trecut au fost generate de lucrări la construcţii noi. „A fost un an în care proiectele noi au lipsit, în schimb a existat un interes deosebit pentru proiectele de renovare a clădirilor. Noi ne-am orientat către clienţii care au realizat lucrări de renovare, drept urmare 80% din vânzările realizate de companie în 2010 vizează produse achiziţionate pentru înlocuirea vechilor acoperişuri”, spune Zoltan Szoke, Business Manager al diviziei de acoperişuri. Pentru anul în curs, reprezentantul companiei estimează că ponderea comenzilor pentru lucrările de renovare va scădea uşor, până la 75%, un avans de 5% urmând a fi înregistrat de comenzile pentru proiecte noi.
Ţigla metalică, avans de 8%
Anul trecut Ruukki România a cunoscut o creştere de 8% a vânzărilor de ţiglă metalică faţă de 2009. Asta în contextul în care, potrivit estimărilor companiei, la nivelul pieţei de acoperişuri per ansamblu, vânzările de învelitori metalice tip ţiglă s-au diminuat cu aproximativ 5%. „Lansările de noi produse, prezenţa puternică pe segmentul de renovări, investiţiile în comunicare şi reţeaua vastă de distribuitori au fost factorii de susţinere a acestei creşteri”, explică reprezentanţii companiei. Învelitorile metalice deţin o pondere de 16% din vânzările totale realizate de Ruukki în România. Potrivit estimărilor companiei, valoarea pieţei autohtone de învelitori s-a ridicat la 75 milioane de euro anul trecut, o cotă de 50% din aceasta fiind deţinută de acoperişurile metalice. Zoltan Szoke preconizează că, pentru anul în curs, piaţa învelitorilor va cunoaşte o uşoară revigorare.