După ce anul trecut a inaugurat cinci sucursale, compania vrea să ajungă la un număr de circa 20 de agenţii în următoarele şase luni.
Într-o perioadă de recesiune, cele mai multe companii au în vedere supravieţuirea. Există însă şi excepţii. Printre jucătorii din imobiliarul autohton care profită de contextul economic actual pentru a-şi pune în aplicare planurile de expansiune se numără şi Coldwell Banker Affiliates of Romania. Valentin Ilie, CEO-ul companiei, spune că în prima parte a acestui an are în vedere ca reţeaua pe care o gestionează să ajungă la un număr de aproximativ 20 de agenţii – asta în condiţiile în care, la finalul anului trecut, existau 13 sucursale Coldwell Banker. Spre comparaţie, pe parcursul lui 2010, compania a inaugurat cinci noi unităţi, în vreme ce în anul precedent nu a avut loc nicio deschidere.
Extinderea, o mişcare ce rămâne riscantă
Cum se explică acest ritm rapid de expansiune, în contextul în care sfârşitul perioadei de criză se lasă încă aşteptat? Valentin Ilie spune că 2009 a fost un an de acomodare cu noile condiţii din piaţă – de la scăderea preţurilor şi a cererii, la atitudinea agenţilor, consultanţilor şi a dezvoltatorilor. După atingerea unui echilibru, a venit şi curajul necesar pentru procesul de expansiune iniţiat anul trecut, cu scopul de a câştiga cotă de piaţă. „Este o perioadă bună pentru a te extinde, dar numai dacă ai o strategie foarte bună şi putere financiară. Dacă nu există puterea financiară şi posibilitatea de a atrage foarte mulţi clienţi, extinderea unei reţele de agenţii se va sfârşi cu închiderea firmei; nu este la îndemâna oricărei companii care are agenţii să se extindă”, subliniază Ilie.
Cumpărătorii, mai bine adaptaţi la realitate
Pentru orice companie care vrea să crească în contextul economic actual, adaptarea la noile realităţi ale pieţei şi la profilul consumatorului final este o condiţie esenţială. Reprezentantul Coldwell Banker spune că plafonul stabilit de Prima Casă a determinat formarea unui prag de referinţă în materie de preţuri. Astfel, chiar dacă nu toate tranzacţiile cu locuinţe se încheie prin acest program, majoritatea cumpărătorilor caută proprietăţi apropiate de valoarea de 60.000 de euro. În acest context, Valentin Ilie estimează că, la fel ca anul trecut, în 2011 cele mai căutate vor fi tot locuinţele calificabile pentru achiziţia prin Prima Casă.
Un al lucru important de ştiut este că ultimii doi ani au contribuit la schimbarea radicală a comportamentului consumatorilor finali din piaţa imobiliară. „Potenţialii cumpărători caută şi se interesează mai mult, pun multe întrebări şi nu se hazardează; au realizat care este bugetul de care dispun şi nu mai mizează, spre exemplu, pe o creştere de salariu. Doresc o proprietate pe care să şi-o poată permite în acest moment”, explică Ilie.
Preţuri încă prea mari pentru vânătorii de oportunităţi
În ceea ce-i priveşte pe investitori, aceştia caută oportunităţi, de regulă proprietăţi amplasate în zone centrale. O altă categorie de investitori prezenţi pe piaţă la ora actuală sunt cei interesaţi de achiziţia unor pachete de apartamente, la modul ideal finalizate, la preţuri sub valoarea de piaţă. De multe ori vizate sunt proiectele care întâmpină probleme în procesul de vânzare. În momentul de faţă însă, acest gen de proprietăţi sunt greu de găsit, întrucât preţurile cerute de către dezvoltatori sunt încă prea ridicate în raport cu aşteptările potenţialilor cumpărători.
Citeşte şi Coldwell Banker vrea să se extindă în prima parte a acestui an cât în tot 2010
vasile
s-a mutat de pe Mosilor intru_un spatiu mai mare
Popescu
Ha ha ma face sa rad ! Coldwell Banker tocmai s-au mutat de pe Mosilor…era chiria cam mare pentru faptul ca ei nu mai produceau nimic !