O televiziune, radio sau ziar private pot supravietui in conditii de piata daca, pe de o parte au audienta, dar pe de alta parte, au si o strategie de a sustine mediul economic astfel incit sa ii mearga bine pentru a fi capabil sa plateasca prin publicitate adresata publicului acelui post, probabilii cumparatori de produse care sunt fabricate/vindute de aceste companii; daca mesajele mediatice/politice distrug increderea populatiei in viitor, produsele manufacturate nu se mai cumpara, companiile nu mai incaseaza si deci nici publicitate nu mai pot sustine, in final postul TV trebuind sa isi reduca activitatea sau chiar sa falimenteze. De exemplu un mesaj, repetat cu insistenta, de genul “romani, traiti intr-o tara care mai bine nu ar trebui sa mai fie locuita”, are ca efect: a. romanii emigreaza, sunt pesimisti si nu mai fac investitii in viitor; b. companiile nu vind, au incasari din ce in ce mai mici, isi reduc activitatea si platesc publicitate din ce in ce mai putin; c. postul TV isi pierde din audienta, pt. ca pe de o parte divizeaza audienta (asta e postul TV al “unora”, iar celalat post TV e al “celorlati”) si, pe de alta parte, genereaza lehamite (deci rating diminuat in valoare absoluta) si incaseaza atit de putin din publicitate incit este posibil sa inchida postul sau ziarul… Desigur, toate acestea nu prea conteaza atunci cind toate pierderile financiare sunt recuperate de postul TV prin plati ale partidei X sau Y care cistiga lupta politica si achita facturile de functionare. Si campaniile electorale se apropie.
S-ar putea să te mai intereseze și
Criza de lideri duce la degringolada in caz de dezastru si la ineficienta pe timp de pace
Dezastrele sunt situatii in care caracterele ies la iveala. Curajul, increderea, stapinirea de sine, intrajutorarea, sacrificiul. Leadership-ul este esential in astfel de momente: cei siguri si puternici/competenti ies in...
citește mai departe
Picatura dupa picatura, imobiliarul ne modeleaza chiar universul interior
Imobiliar este aproape orice – static – pe linga care trec, facut sau nefacut de mina omului. Ma scol in DORMITOR si folosesc BAIA. La plecare imi fac o...
citește mai departe
Neincrederea romanilor in ei insisi hiperbolizeaza meritele strainilor si ne imputineaza liderii proprii
Se poate spune ca fericirea este un obiectiv. Dar ipoteza trebuie formulata adecvat pentru a gasi usor calea de a o implini. Daca obiectivele trebuie sa fie SMART atunci...
citește mai departe