Amplasamentul ales pentru dezvoltarea afacerii este de o importanță crucială și influențează în bună măsură costurile de operare.
În ultimul an, piața restaurantelor și cafenelelor din București a crescut puternic, pe fondul evoluției ascendente a consumului. Potrivit companiei de consultanță DTZ Echinox, această tendință este confirmată de evoluția numărului de tranzacții și de multitudinea de concepte noi dezvoltate în industrie, dar și de rezultatele pozitive înregistrate de jucătorii din domeniu.
„Piața cafenelelor și restaurantelor din București este extrem de dinamică, atât din motive obiective, precum creșterea consumului, cât și din cauze externe, precum necesitatea relocării unor afaceri profitabile care își desfășurau activitatea în clădiri improprii. Vedem activitate atât din partea marilor lanțuri, care caută să-și extindă rețeaua, cât și din zona tinerilor care au activat în alte domenii și decid să investească într-un sector cu potențial. Deși preluarea unei francize este o opțiune mai sigură, unii antreprenori, români și nu numai, vor să se impună cu concepte proprii de restaurante sau cafenele”.
Bogdan Gubandru, Business Development Manager, DTZ Echinox
În ultimele luni, reprezentanții companiei au intermediat închirierea a cinci spații pentru deschiderea unor restaurante sau cafenele. Tranzacțiile sunt: prima unitate din România a grupului austriac Coffeeshop (operată în franciză în Piața Dorobanți), primul Boutique du Pain Jr. (din AFI Park 2), cafeneaua 5 To Go de pe strada Ion Câmpineanu, precum și restaurantul Uno (foto) și cafeneaua Tucano – ambele urmând a fi deschise la începutul lunii mai la parterul clădirilor de birouri AFI Park 4&5.
„Sectorul de restaurante din București va continua să crească din două motive: oamenii nu mai au timp să gătească acasă, cum aveau părinții noștri, în timp ce veniturile vor continua să crească.”
George Srour, acționar și manager UNO Restaurant
Cu o suprafață cumulată de 655 de metri pătrați, chiria celor cinci spații se ridică la un total de peste 17.000 de euro pe lună, ceea ce echivalează cu o medie de 26 de euro pe metru pătrat pe lună. Investițiile cumulate în deschiderea unităților menționate sunt estimate la circa 800.000 de euro.
Departamentul de retail al DTZ Echinox, care include și divizia de închiriere de spații comerciale stradale, a intermediat anul trecut închirierea unor unități cu o suprafață de peste 15.000 de metri pătrați.