În momentul de faţă, piaţa de cărămizi a ajuns la nivelul anilor 2005-2006, situându-se la mai puţin de jumătate faţă de pragul atins în 2008.
Producătorul de cărămizi Ceramica Iaşi a înregistrat în 2011 o cifră de afaceri de aproximativ 15,5 milioane de euro, depăşind astfel nivelul atins în 2008, anul declanşării crizei economice. Volumul vânzărilor companiei a crescut cu aproape 200% în ultimii ani, de la 189.000 de metri cubi în 2008 la 373.000 de metri cubi în 2011. În momentul de faţă, potrivit estimărilor oficiale, cota de piaţă a Ceramica Iaşi se ridică la 20%, faţă de 6% în 2008, producătorul situându-se astfel pe poziţia secundă la nivel naţional pe piaţa de cărămidă. Această evoluţie ascendentă a avut loc în contextul în care piaţa de profil s-a diminuat constant de la declanşarea crizei până în prezent. Conform estimărilor producătorului din estul ţării, în perioada 2008-2011 piaţa de zidărie a scăzut cu 37% ca volum şi 64% ca valoare, ajungând anul trecut la un nivel similar celui din anii 2005-2006.
Produse noi şi focus pe noi zone
Cum se explică creşterea vânzărilor unui jucător din construcţii în condiţiile unei pieţe în scădere? Iulian Mangalagiu, directorul general al Ceramica Iaşi, spune că un prim factor determinant în acest sens constă în lărgirea gamei de cărămizi (de la un număr de cinci la 20 de modele, în funcţie de natura şi obiectivul construcţiei). Un impuls important a fost dat vânzărilor şi de extinderea lanţului de distribuţie în 35 de judeţe ale ţării, deservind acum nu doar zona Moldovei, dar şi Dobrogea, Oltenia, Ardealul, centrul ţării şi Muntenia. “Vânzările în zona tradiţională (Moldova, n.red.) au rămas aproximativ aceleaşi, însă am crescut în special datorită expansiunii distribuţiei la nivel naţional, vânzările în zonele noi depăşindu-le pe cele din zona tradiţională”, subliniază Mangalagiu. Directorul Ceramica Iaşi menţionează şi alte măsuri ce au stimulat avansul din ultimii ani, printre care importanţa acordată echipei de cercetare şi dezvoltare de noi produse.
Citeşte şi Ruukki România: 2011, mai bun decât un an de boom!