Potrivit reprezentanților Cushman & Wakefield Echinox, piața de profil prezintă în continuare potențial de dezvoltare.
În urma celor mai recente livrări de centre comerciale, stocul de retail modern din România a depășit nivelul de patru milioane de metri pătrați, relevă datele companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox. Astfel, în ultimele trei luni au fost finalizate două proiecte importante, și anume Dâmbovița Mall, primul centru comercial modern din Târgoviște (dezvoltat de Prime Kapital și MAS Real Estate), alături de AFI Palace Brașov (parte a unui proiect mixt care cuprinde și spații de birouri).
„Piața locală de retail a înregistrat numeroase aspecte pozitive în această perioadă complicată și aș începe cu faptul că anumite categorii de retail precum DIY, electrocasnice, sport sau home & deco au performat peste așteptări în ultimele luni. Mai mult, deși centrele comerciale au fost puse într-o situație dificilă, proiectele de conveniență și cu acces facil precum parcurile de retail sau galeriile comerciale au obținut rezultate notabile. Așadar, faptul că am atins și depășit această barieră de patru milioane de metri pătrați de spații de retail modern și că o serie de proiecte se află în construcție demonstrează că există în continuare loc de noi dezvoltări și că piața oferă un nivel rezonabil de încredere tuturor actorilor implicați: dezvoltatori, chiriași și, nu în utimul rând, clienți.”
Bogdan Marcu, Partner Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox
Centrele comerciale dețin cota majoritară din piață
În momentul de față, stocul total de spații de retail modern din România, respectiv 4,03 milioane de metri pătrați, reflectă o densitate medie de 200 de metri pătrați la mia de locuitori. Stocul cuprinde atât centre comerciale (57% din spații), cât și parcuri de retail (36%) și galerii comerciale (7%).
Cele mai importante proiecte aflate în acest moment în construcție și a căror livrare este planificată în 2021 sunt extinderea centrului comercial Colosseum din zona de nord-vest a Capitalei, prima fază a centrului comercial de tip outlet Fashion House Outlet Centre Pallady (dezvoltat de Liebrecht & wooD) și Sepsi Value Center din Sfântu Gheorghe. Cele trei proiecte însumează o suprafață închiriabilă de circa 40.000 de metri pătrați.