Ce impact va avea inaugurarea Cotroceni Park asupra celorlalte malluri din Bucuresti

scris de Bloombiz in categoria Ştiri imobiliare
Publicat pe: 20 Octombrie 2009, Ultima actualizare: 20 Octombrie 2009

Cu afaceri estimate la 200-300 de milioane de euro anual, proiectul Cotroceni Park ar putea atrage din 29 octombrie o buna parte din cumparatorii care se indreapta acum spre Plaza, Militari Shopping sau chiar Liberty Center.

Inclusiv hipermarketurile din zona centrala si de vest a Capitalei, precum Carrefour Orhideea sau Cora Lujerului ar putea avea o scadere a vanzarilor ca urmare a inaugurarii mallului Cotroceni Park, care va cuprinde si un hipermarket Real, deschis non-stop.

“In conditiile actuale de piata, cu o putere de cumparare in scadere si o reticenta vadita a populatiei de a-si mentine orientarea spre consum din anii anteriori, orice deschidere a unui nou centru comercial inseamna in primul rand o impartire a veniturilor alocate de populatie pentru shopping intre mai multi jucatori“, spune Bogdan Dancau, managing director al firmei Atrium European Real Estate, proprietarul proiectului Militari Shopping din Bucuresti.

Printre chiriasii comuni ai proiectelor Militari Shopping si Cotroceni Park se numara retailerii de imbracaminte C&A si New Yorker sau magazinele de incaltaminte Deichmann sau Humanic, dar cele doua proiecte se afla la o distanta de cel putin 5 kilometri unul de altul.

Principalul competitor pentru Cotroceni Park va fi insa Plaza Romania, aflat la circa un kilometru departare pe bulevardul Timisoara din vestul Capitalei. “Este greu de estimat impactul deschiderii Cotroceni Park. Dupa cinci ani de functionare putem afirma ca Plaza Romania este un centru comercial matur, care deja si-a ocupat pozitia pe piata.

Mixul de magazine este diferit, iar ultimele modificari aplicate nu vor face decat sa intareasca aceasta pozitie”, spune Radu Tanasescu, director de operatiuni (COO) al companiei Anchor Grup, proprietarul centrelor comerciale Plaza Romania si Bucuresti Mall. Plaza a fost inaugurat in 2004 si extins in acest an, iar oferta de magazine este destul de diferta de cea a Cotroceni Park, astfel ca vizitatorii fideli s-ar putea intoarce in Plaza, dupa ce vor observa si oferta din Cotroceni Park.

“Se observa tendinta populatiei de a renunta la fidelizarea traditionala si a se orienta speculativ spre cele mai bune oferte de pe piata valabile la un moment dat“, avertizeaza insa Dancau de la Atrium. 

Articol preluat de pe bloombiz.ro

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum a reușit Cosmopolis să vândă 100 de apartamente în mai puțin de 6 luni (P)

Reducerile oferite de dezvoltator la apartamente și vile constituie un punct de atracție pentru cumpărători. Complexul rezidențial Cosmopolis este unul dintre cele mai bune exemple de succes în acest...

citește mai departe
Apartamente de Prima Casă în Evocasa Optima: 47.000 de euro pentru 2 camere

Cel de-al doilea bloc din cadrul complexului urmează a fi livrat la sfârșitul acestei veri. Primul bloc din ansamblul rezidențial Evocasa Optima, din zona Titan-1 Decembrie, a ajuns la...

citește mai departe
Cât poți economisi prin termoizolarea locuinței cu plăci minerale? Află folosind Multiestimatorul, un program de calcul lansat de Xella (P)

Grupul german a lansat recent pe piața locală Multipor – un produs 100% mineral, incombustibil și permeabil la vapori. Compania germană Xella, lider internațional pe piața materialelor de construcții,...

citește mai departe
Gestionarii programului Prima Casă cer o suplimentare a fondurilor. De cine atârnă decizia finală

Mai mult de jumătate din banii alocați pentru 2013 au fost epuizați în primele cinci luni ale anului. Reprezentanții statului par să răspundă “presiunii” mai mult sau mai puțin...

citește mai departe
Cele mai importante aspecte de luat în seamă la achiziția unui apartament nou (P)

Un scurt research pe piața vânzărilor imobiliare a reliefat că persoanele aflate în căutarea unei locuințe noi sunt influențate radical de doi factori majori: localizarea și prețul, exact în...

citește mai departe