Cu afaceri estimate la 200-300 de milioane de euro anual, proiectul Cotroceni Park ar putea atrage din 29 octombrie o buna parte din cumparatorii care se indreapta acum spre Plaza, Militari Shopping sau chiar Liberty Center.
Inclusiv hipermarketurile din zona centrala si de vest a Capitalei, precum Carrefour Orhideea sau Cora Lujerului ar putea avea o scadere a vanzarilor ca urmare a inaugurarii mallului Cotroceni Park, care va cuprinde si un hipermarket Real, deschis non-stop.
“In conditiile actuale de piata, cu o putere de cumparare in scadere si o reticenta vadita a populatiei de a-si mentine orientarea spre consum din anii anteriori, orice deschidere a unui nou centru comercial inseamna in primul rand o impartire a veniturilor alocate de populatie pentru shopping intre mai multi jucatori“, spune Bogdan Dancau, managing director al firmei Atrium European Real Estate, proprietarul proiectului Militari Shopping din Bucuresti.
Printre chiriasii comuni ai proiectelor Militari Shopping si Cotroceni Park se numara retailerii de imbracaminte C&A si New Yorker sau magazinele de incaltaminte Deichmann sau Humanic, dar cele doua proiecte se afla la o distanta de cel putin 5 kilometri unul de altul.
Principalul competitor pentru Cotroceni Park va fi insa Plaza Romania, aflat la circa un kilometru departare pe bulevardul Timisoara din vestul Capitalei. “Este greu de estimat impactul deschiderii Cotroceni Park. Dupa cinci ani de functionare putem afirma ca Plaza Romania este un centru comercial matur, care deja si-a ocupat pozitia pe piata.
Mixul de magazine este diferit, iar ultimele modificari aplicate nu vor face decat sa intareasca aceasta pozitie”, spune Radu Tanasescu, director de operatiuni (COO) al companiei Anchor Grup, proprietarul centrelor comerciale Plaza Romania si Bucuresti Mall. Plaza a fost inaugurat in 2004 si extins in acest an, iar oferta de magazine este destul de diferta de cea a Cotroceni Park, astfel ca vizitatorii fideli s-ar putea intoarce in Plaza, dupa ce vor observa si oferta din Cotroceni Park.
“Se observa tendinta populatiei de a renunta la fidelizarea traditionala si a se orienta speculativ spre cele mai bune oferte de pe piata valabile la un moment dat“, avertizeaza insa Dancau de la Atrium.
Articol preluat de pe bloombiz.ro