Într-o locuință la bloc poți înființa nu doar un magazin sau un salon de înfrumusețare, ci și un birou notarial sau un cabinet de avocatură.
Datorită raportului bun între suprafață și preț, locuințele bicamerale pot fi considerate cele mai populare pe segmentul închirierilor de apartamente. Acest fapt se aplică nu doar celor aflați în căutarea unei locuințe, ci și acelora care vor să deschidă o (mică) afacere. „Cel puțin în faza de start-up, oferta de apartamente cu două camere de închiriat reprezintă cea mai avantajoasă opțiune pentru specialiștii profesiilor liberale și pentru antreprenori în ceea ce privește amenajarea de birouri”, sunt de părere reprezentanții companiei imobiliare Regatta. Potrivit acestora, o locuință bicamerală la bloc permite lejer funcționarea unor businessuri precum birou notarial, cabinet de avocatură, concepte de consultanță (audit, marketing, publicitate), firmă IT, salon de înfrumusețare sau magazin.
Iată câteva sfaturi de care ar trebui să ții cont în selecția și transformarea unui astfel de apartament într-un sediu de firmă:
1. Zona influențează imaginea!
Întrucât literatura de specialitate din domeniile marketingului și brandingului recomandă alegerea unor sedii care să reflecte identitatea, valorile și credibilitatea unui business, specialiștii Regatta sunt de părere că potrivite pentru fondarea unei firme sunt apartamentele situate în zone bine cotate ale orașului, chiar ultracentrale.
8. Accesul facil – un ingredient al succesului!
Chiar dacă afacerea pe care vrei s-o derulezi impune confidențialitatea, accesul facil către aceasta rămâne un element esențial pentru o colaborare fructuoasă cu viitorii clienți. Recomandate pentru închiriere sunt, așadar, apartamentele amplasate în blocuri stradale, o localizare mai retrasă riscând să descurajeze clientela.
3. Alege un apartament nemobilat!
Locuințele nemobilate sunt cele mai potrivite pentru un antreprenor, atât datorită chiriei mai mici, cât și faptului că permit o libertate deplină de amenajare a sediului, potrivit cu specificul și cerințele fiecărui tip de business. Chiar dacă apartamentul de două camere ce urmează a fi închiriat nu va avea o utilizare rezidențială, din același raționament, al imaginii și al credibilității, confortul și amenajarea spațiului nu sunt câtuși de puțin de neglijat, notează consultanții companiei.
4. Solicită acordul proprietarului!
Potrivit legislației în vigoare (civile și comerciale), pentru constituirea sediilor sociale sau a punctelor de lucru este necesar acordul proprietarului spațiului respectiv. Prin urmare, este necesar să menționezi destinația locuinței încă din faza de negociere, acest aspect urmând a fi inclus și în contract.
5. Atenție la blocurile noi!
Dacă intenționezi să închiriezi un apartament cu două camere într-un ansamblu rezidențial nou, va trebui ca, înainte de a semna contractul, să verifici dacă regulamentul interior adoptat de comunitatea de vecini permite astfel de exploatări pentru locuințele din cadrul proiectului.
6. Alege etajul în funcție de tipul afacerii!
Dacă ai în vedere o exploatare a proprietății ca spațiu comercial (pentru deschiderea unui magazin sau a unui salon de înfrumusețare), vei fi limitat, desigur, la oferta de locuințe situate la parterul blocurilor. Pentru amenajarea unui birou sau punct de lucru însă, poți alege un apartament situat la orice etaj – păstrând însă în minte faptul că accesibilitatea rămâne un aspect important în colaborarea cu clienții.
7. Încheie contractul pe o perioadă mai lungă!
Atât reprezentanții profesiilor liberale, cât și antreprenorii sunt favorizați de menținerea unui sediu stabil, astfel încât recomandat ar fi să închei contractul de închiriere pe o perioadă de cel puțin un an, spun specialiștii Regatta.
8. Protejează-ți businessul!
Atunci când nu optezi pentru o clădire dedicată de birouri, responsabilitatea securizării, monitorizării și asigurării spațiului închiriat intră în responsablitatea ta, ca antreprenor.
Citește și: Satisfacția chiriei pe termen lung: 5 sfaturi de luat în seamă