Clienţii de pe acest segment au devenit mult mai orientaţi către obţinerea unor discounturi sau oferte speciale.
Compania Senso Ambiente, specializată în importul şi distribuţia de echipamente sanitare premium, estimează că, în cursul acestui an, consumatorii au avut la dispoziţie un buget mediu cuprins între 2.000 şi 3.000 de euro pentru utilarea unei băi. „Ce s-a schimbat în 2011 la consumatorul de produse sanitare de marcă este orientarea către obţinerea de reduceri: consumatorul este mai atent, preferă să aştepte până prinde o ofertă sau o reducere pentru că ştie că în această perioadă există o presiune ridicată asupra producătorilor, ceea ce înseamnă că, automat, va primi discounturi mai mari faţă de alţi ani”, subliniază Virgil Lixandru, director de marketing şi vânzări al Senso Ambiente.
Chiar dacă cumpărătorii de obiecte sanitare de marcă s-au îndreptat către produse mai accesibile, a existat totuşi şi un procent însemnat, de aproximativ 20% dintre consumatori, care au ales produsele high-end, cu bugete per baie pornind de la 7000 de euro, precizează reprezentanţii companiei. Potrivit datelor Senso Ambiente, 60% dintre clienţi au făcut achiziţii în vederea utilării băilor din locuinţele personale, majoritare fiind reamenajările.
În opinia lui Virgil Lixandru, 2012 nu va fi foarte diferit faţă de 2011 în ceea ce priveşte obiceiurile de consum ale românilor pe această piaţă. „Ce va aduce nou anul viitor va fi o creştere de aproximativ 5-10% pe segmentul de produse sanitare premium din categoria de preţuri medii şi joase. Acest lucru se va întâmpla mai ales datorită proiectelor din sectorul public”, notează reprezentantul companiei.