Locuințele din categoria „premium” redevin atractive, atât pentru dezvoltatori, cât și pentru investitori.
Deși în „zorii” crizei se preconiza că proprietățile rezidențiale de lux aveau să rămână „vedetele” pieței imobiliare (pe ideea că cei cu bani vor continua să facă astfel de achiziții), ele au trecut totuși, într-un con de umbră. Piața autohtonă a funcționat în ultimii ani pe „regim de avarie”, concentrându-și activitatea – atât în materie de vânzări de apartamente, cât și de construcții – pe un segment susținut de end-useri: cel vizat de programul Prima Casă. 2014 aduce însă izul limpede al schimbării.
Citește și: Criza, filă de istorie? Din semnele unui nou început
În ultimele câteva luni, o serie de dezvoltatori – străini în mare parte – și-au anunțat planurile de a construi câteva ansambluri rezidențiale de lux în Capitală. Faptul că investitorii se arată tot mai interesați de achiziția unor astfel de proprietăți (după o perioadă îndelungată de expectativă) a constituit, cu siguranță, un impuls important în această direcție. „Am sesizat că investitorii s-au întors în piața imobiliară (…). Nu vorbim de un număr la fel de ridicat ca în perioada 2005-2008, dar există persoane care dispun de resurse financiare și care doresc o investiție sigură, o investiție care să le aducă un randament anual superior celui oferit de, spre exemplu, un depozit bancar”, declara, în primăvara acestui an, Gabriel Voicu, director New Homes division în cadrul Coldwell Banker Affiliates of Romania.
Citește și: Investitorii speră din nou la scumpiri în imobiliare
Oamenii cu bani, în căutarea unor plasamente sigure
Proprietățile rezidențiale de lux care își recapătă atractivitatea din punct de vedere investițional reprezintă o tendință vizibilă nu doar în România, ci în întreaga lume. „Imobiliarele de lux au devenit noua monedă globală. Investitorii internaționali cu bani, dezmorțiți după criză, sunt în căutare de sectoare sigure pentru investiții, iar imobiliarele premium reprezintă acum moneda principală de tranzacționare”, spune Chris Dietz, vicepreședintele departamentului de operațiuni internaționale în cadrul Leading Real Estate Companies of the World, rețea reprezentată exclusiv în țara noastră de compania Crosspoint Real Estate. În opinia lui Voicu, un investitor în rezidențialul de lux este interesat, în primul rând, de o modalitate sigură de a-și plasa capitalul – el cumpără pentru a-și diversifica portofoliul, luând în calcul și o eventuală revânzare, deși nu pe termen mediu. Pentru un asemenea cumpărător, factori precum tipul și localizarea proprietății sunt extrem de importanți în luarea unei decizii de achiziție.
O nouă generație de cumpărători
Potrivit unei analize realizate recent de Leading Real Estate Companies of the World, în colaborare cu Crosspoint, profilul cumpărătorului de proprietăți din categoria premium se modifică, iar una dintre cele mai importante schimbări constă în faptul că media de vârstă a acestei categorii de clienți este mai mică decât oricând. Astfel, reprezentanții așa-numitei generații Y (persoane născute după 1980) sunt activi pe piața imobiliară de lux din întreaga lume. „În București, media de vârstă a celor care cumpără proprietăți rezidențiale premium, în zonele centrale sau de nord ale Capitalei, este în continuă scădere. Avem clienți sub 30 de ani pe care îi intâlnim ca proprietari ai unora dintre cele mai exclusiviste penthouse-uri din București. WhatsApp, Youtube, Facebook, LinkedIn au devenit limbaje comune între noi și clienții noștri – agențiile care vor înțelege această tendință vor fi câștigătoare în viitor”, subliniază Mihai Dumitrescu, managing partner, Crosspoint Investment Banking & Real Estate.
Oprea Andreea
In primul rand, permiteti-mi va rog sa va adresez felicitari pentru acest articol documentat si foarte util pentru cei interesati de domeniu imobiliar.
Sunt proprietara casei Ion Zidaru, monument istoric de grad A situata in orasul BIstrita, jud. Bistrita Nasaud. Acest imobil il detin in indiviziune cu varul meu si am luat hotararea de a-l vinde. Pana anul trecut, in incinta cladirii a functionat restaurantul Central. Suntem constienti ca vanzarea unui astfel de imobil se adreseaza unui anumit segment ingust de investitori care situ sa aprecieze Vallarta istorica a cladirii si in acelasi timp dispun de fonduri adecvate valorii unui asemenea cladirii.
Va cer sprijinul in a promova vanzarea acestui imobil deosebit. Poate imi puteti sugera un mod de promovare cat mai intens (Agentii imobiliare Internationale, site-uri de vanzari imobiliare etc). Se ofera comision.
Multumesc anticipat, Andreea (0742084117)