Pentru a fi catalogata drept “oferta buna” o proprietate aflata la vanzare trebuie sa intruneasca o serie de cerinte astfel incat raportul calitate-pret sa fie echilibrat. Una dintre acestea se refera la locatie, poate cea mai importanta dintre toate cerintele, lucru relevat si de modalitatea in care se face promovarea: ofertele sunt grupate pe cartiere in presa de specialitate si in mediul online, nu pe categorii de preturi!
Daca locuinta ta se afla intr-un cartier care dispune de oportunitati multiple pentru locuitorii sai, ai sanse mari sa ajungi in capul listei de cumparaturi. Care sunt elementele de atractie ale unui cartier? Vom vedea in cele ce urmeaza:
1. Accesul la mijloacele de transport. Este important sa poti sa ajungi oriunde in cel mai scurt timp, la locul de munca, la scoala, sau in centrul orasului. De regula locuintele aflate aproape de statii de transport sunt cele mai cautate atat de catre cumparatori cat si de catre chiriasi.
2. Siguranta. Exista un istoric al fiecarei zone dintr-un oras care, odata deschisa, poate sa ofere informatii reale despre evenimentele neplacute care au avut sau au loc frecvent in acea zona. Eticheta pusa unei zone cu greu poate fi apoi eliminata desi, poate de la acele evenimente au fost depasite mai multe generatii.
3. Facilitatile. Cartierul tau ofera posibilitati de petrecere a timpului liber? Sunt parcuri si locuri de distractii? Teatre? Cinematografe? Si bineinteles, supermarketuri? Daca raspunsul la toate aceste intrebari este unul singur: “Da”, atunci ai mari sanse sa-ti vinzi locuinta si sa obtii un pret bun.
4. Institutii. Fie ca vorbim de scoli si gradinite, de biserici, de primarii de cartier sau puncte de plata ale utilitatilor, prezenta acestora in zona ta aduce plusuri evidente ce trebuiesc valorificate. Nu uita sa faci aceste lucruri cunoscute clientilor tai!
5. Prestigiul. Uneori unui cartier bun, gen Andrei Muresanu, ii pot lipsi o serie de elemente enumerate mai sus, dar sa fie totusi foarte bine cotat. Este vorba de detalii de finete in acest caz. Istoria, vecinii de un anumit rang, spatiile verzi, linistea, arhitectura cladirilor, sunt elemente ce cresc o anumita zona in constiinta oamenilor, mai mult decat cele clasice.
Echipa Blitz Imobiliare, Leonard M.