Care sunt temerile vanzatorilor legate de consilierii imobiliari?

scris de Leonard M. in categoria Proprietari
Publicat pe: 11 Iunie 2012, Ultima actualizare: 22 Aprilie 2013

Citim adesea in presa anunturi imobiliare care se termina astfel: “exclus intermediari”. Ce-i face pe acesti proprietari sa fie atat de decisivi, in conditiile in care piata recomanda o deschidere a lor catre toate posibilitatile de promovare si colaborare? Explicatiile cele mai uzuale sunt legate de experiente nefericite proprii, din familie sau din cercurile de prieteni, comisionul, publicitatea negativa, etc.

Ne-am propus sa identificam in cele ce urmeaza care sunt acele temeri care se manifesta si afecteaza indivizii in plan psihologic, dand nastere la un asemenea tip de comportament ostil.

1. Vorbim in primul rand de teama de a fi inselat. Asa cum am aratat mai sus, toate experientele proprii, vazute la tv sau auzite la radio genereaza aceasta teama de a nu fi tratat corespunzator si de a pierde bani. Banii reprezinta poate cel mai sensibil subiect al omenirii si astfel este explicabil aceasta bariera psihologica autoimpusa.

2. Teama de a pierde controlul. In primul rand, obiectul tranzactiei- apartamentul, casa sau terenul, se afla in posesia vanzatorului. In momentul in care intre el si posibilul cumparator mai apare o veriga- intermediarul- intervine aceasta teama de a pierde controlul afacerii. Altcineva prezinta oferta, altcineva te reprezinta in procesul de vanzare, altcineva negociaza.

3.Teama de a lua o decizie gresita. Presiunea este cuvantul cheie in cazul acestui tip de manifestare comportamentala. Atunci cand elementele prezentate anterior sunt indeplinite, presiunea creste iar acest lucru se reflecta in cadrul luarii deciziei de vanzare si a parafarii astfel a unei intelegeri. Oare iau cea mai buna decizie sau ar fi mai bine sa astept? De ce insista atat de mult consilierul meu imobiliar sa semnez contractul? Sunt intrebari pe care fiecare vanzator care se confrunta cu acest tip de teama si le va pune.

Rezolvarile sunt la indemana tuturor si ele constau in primul rand in informatii si concluziile acestora, in comparatii intre beneficii si eventuale pierderi in urma unei astfel de colaborari, in capacitatea de a alege cea mai buna varianta de reprezentare de pe piata, in deschidere si comunicare permanenta.

Succes!

Echipa Blitz Imobiliare, Leonard M.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cât costă apartamentele noi din marile orașe la final de an? leșenii au acces la cele mai ieftine locuințe – HARTĂ

Cumpărătorii care vor să se mute în casă nouă în decembrie trebuie să se aștepte să achite, în medie, 3.114 de euro/mp util pe apartamentele din Cluj-Napoca finalizate începând...

citește mai departe
Apartamentele se vând mai repede decât la începutul anului. Bucureștenii găsesc cel mai ușor cumpărători. Timișorenii negociază cel mai mult prețul – Raport Imobiliare.ro

Apartamentele se vând mai repede odată cu apropierea finalului de an față de începutul lui 2024. Proprietarii și dezvoltatorii din București se pot declara cu adevărat mulțumiți, dacă luăm...

citește mai departe
Orașul unde plătești cu 75% mai mult decât prețul pe țară pentru un apartament nou – GRAFICE

Românii plătesc tot mai mult pentru a deveni proprietari. Apartamentele s-au scumpit într-un an la nivel național cu 13%. Prețul mediu solicitat de proprietari și dezvoltatori a ajuns la...

citește mai departe
Unde găsești case ieftine lângă Cluj-Napoca? Florești, un pol al superlativelor pe plan local

Cluj-Napoca este cel mai scump oraș din țară pentru cumpărători, dar nici în localitățile din jurul său nu este neapărat foarte ieftin să te muți. Dacă prețul mediu solicitat...

citește mai departe
Orașul din România unde locuințele s-ar putea vinde cu 6.000 euro/mp în doar câțiva ani. Atrage tinerii, este sigur și se lucrează intens la infrastructură

Un oraș din regiunea de vest a țării are toate premisele pentru ca, în doar câțiva ani, locuințele scoase la vânzare pe plan local să ajungă să se vândă...

citește mai departe