Înainte de a începe redactarea anunțului de vânzare orice proprietar trebuie să se hotărască ce modalități va folosi în procesul de promovare a locuinței pentru care caută un cumpărător.
Cele mai numeroase modalități de promovare se întâlnesc în mediul online. Principalul avantaj oferit de către acestea este numărul mare de persoane la care poate ajunge anunțul tău de vânzare și faptul că astfel anunțul poate fi actualizat și vizualizat la orice oră din zi sau din noapte.
Există însă și un dezavantaj – vei intra în competiție cu numeroși alți proprietari care încearcă să găsească un cumpărător așa că trebuie să te asiguri că locuința este prezentată cât mai atrăgător și că dispune de îmbunătățiri care să o diferențieze de alte proprietăți similare. Alegerea prețului corect este și ea deosebit de importantă, pentru că dacă locuința este supraevaluată, persoanele interesate de achiziționarea unei proprietăți imobiliare își vor da seama rapid comparând-o cu altele similare.
Promovarea online a anunțului de vânzare poate fi făcută prin intermediul mai multor platforme.
1. Site-uri specializate în imobiliare.
Publicarea anunțului pe o astfel de platformă îți oferă posibilitatea de a intra în contact direct doar cu persoanele interesate de achiziționarea unei proprietăți.
Cei care utilizează site-ul Imobiliare.ro au mai multe opțiuni la dispoziție care îi sprijină în procesul de găsire a unui cumpărător. Aproximativ 200.000 de proprietari folosesc această platformă care le oferă lunar acces la peste 1,6 milioane de cumpărători.
Prin secțiunea “Adaugă anunț” cu un singur click proprietarul ajunge direct pe pagina unde poate adăuga pe site locuința pe care vrea să o vândă.
Odată cu publicarea anunțului de vânzare poți beneficia și de instrumentele din “Contul meu”. Astfel, vei avea la dispoziție secțiunea “Anunțurile mele” care te ajută să gestionezi anunțurile adăugate de tine, să vezi care dintre acestea sunt active și care sunt inactive. De aici poți adăuga anunțuri noi sau poți să activezi anunțuri inactive.
Tot prin “Contul meu” poți fi mereu în contact cu persoanele interesate de proprietatea pe care vrei să o vinzi folosind chat-ul pus la dispoziție de Imobiliare.ro. Mesajele sunt instante și ai și acces la întregul istoric al conversațiilor.
Imobiliare.ro pune, de asemenea, la dispoziție o aplicație ușor de utilizat, prin care primești notificări direct pe telefonul mobil. Vezi rapid cele mai importante detalii despre anunțurile tale și poți să discuți cu eventualii cumpărători prin intermediul acesteia.
De menționat este și faptul că odată ce proprietatea ta intră în portofoliul unei agenții imobiliare reprezentanții acesteia vor promova anunțul și prin intermediul site-ului firmei, dar și prin alte metode, precum newsletter-ele către propria bază de clienți.
2. Site-uri generaliste de anunțuri.
Publicarea anunțului de vânzare pe un astfel de site este gratuită, dar nu garantează că vei ajunge specific la persoanele interesate de achiziționarea unei proprietăți. Astfel, este posibil ca procesul de vânzare să se extindă pe o perioadă mai lungă de timp. În plus, și site-urile generaliste percep taxe pentru a promova suplimentar proprietatea.
3. Rețelele sociale.
O altă modalitate de promovare a proprietății scoase la vânzare în mediul online este cea a utilizării rețelelor sociale, precum Facebook.
Poți să faci acest lucru folosind butoanele social media puse la dispoziția ta de Imobiliare.ro. Astfel, anunțul tău va putea fi postat direct atât pe propriul timeline, cât și în grupuri, va fi trimis ca mesaj privat sau, acolo unde este cazul, va fi publicat direct pe pagini pe care le administrezi tu.
Este important să te asiguri că anunțul tău ajunge în grupurile de Facebook specializate în imobiliare pentru că acolo se află persoane cu adevărat interesate de achiziționarea unei locuințe.
Dacă lucrezi cu o agenție imobiliară, specialiștii acesteia se pot ocupa de promovarea proprietății prin rețelele sociale, în special în cazul reprezentării exclusive.
Există și o serie de modalități offline de promovare a unei locuințe, dar acestea din urmă au devenit din ce în ce mai puțin utilizate odată cu dezvoltarea platformelor digitale. Este vorba despre anunțurile publicate în ziare, fie ele locale sau cu distribuție națională.
Poți încerca, totodată, să îți pui un banner la balcon prin care să anunți vânzarea locuinței.