Guvernul va propune companiei americane Bechtel ca anumite tronsoane din autostrada Brasov-Bors sa fie realizate in parteneriat public-privat, sistem pe care Executivul intentioneaza sa il extinda pentru principalele proiecte de infrastructura, potrivit premierului Emil Boc.
Seful Guvernului se intalneste la aceasta ora, la Palatul Victoria, cu reprezentantii companiei Bechtel, precizeaza Mediafax.
Intrebat de jurnalisti, inaintea intalnirii, daca va propune Bechtel un sistem de parteneriat public-privat pentru anumite tronsoane ale autostrazii Transilvania, premierul a raspuns afirmativ.
“Vom discuta si cu Bechtel aceasta formula”, a spus Boc. Primii 42 de kilometri ai Autostrazii Transilvania, tronsonul 2B Turda-Gilau, au fost inaugurati la sfarsitul anului trecut. Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anuntat atunci ca
Guvernul mai are o datorie de circa 100 milioane euro catre constructorul Autostrazii Transilvania,
compania americana Bechtel, sumele restante urmand sa fie achitate in luna ianuarie 2010.
Radu Berceanu a mentionat ca, in 2010, trebuie continuate lucrarile la Autostrada Transilvania care sa lege tronsonul 3C din judetul Bihor de nodul rutier din Gilau, judetul Cluj, si lucrarile spre Targu Mures, pentru a putea lega, ulterior, orasul Targu Mures de granita cu Ungaria.
Costul mediu pe kilometru al Autostrazii Transilvania este de 11 milioane de euro.
Berceanu a precizat ca va fi aplicata o taxa pe Autostrada Transilvania, dar numai dupa ce aceasta va fi finalizata in intregime, de la Brasov la Bors.
Proiectul de constructie a autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov – Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel.
Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta.
Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Sistemul de parteneriat public-privat a fost aplicat de Guvern pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov.