Premierul interimar Emil Boc si ministrul interimar al Transporturilor, Radu Berceanu, au inaugurat, miercuri, un tronson al centurii Timisoarei, Boc urcand apoi la volanul unui autoturism Dacia Logan si plecand sa testeze calitatea lucrarilor, avandu-l pe Berceanu in dreapta sa.
Emil Boc si Radu Berceanu au fost intampinati, la centura Timisoarei, de directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara, Ioan Malita, pe care Boc l-a intrebat: “Sunt gata lucrarile?”, iar acesta a raspuns afirmativ, precizeaza Mediafax.
Malita i-a prezentat apoi o harta a tronsonului si i-a explicat ca, de fapt, lucrarile la acest tronson nu sunt finalizate, in primavara anului viitor urmand sa se realizeze inca 1,2 kilometri de drum, un pasaj peste calea ferata si sa se toarne stratul de uzura. El i-a explicat lui Boc faptul ca prin realizarea unui pasaj peste calea ferata s-a facut o economie de aproximativ doua milioane de euro, aceasta fiind “o mare realizare”.
La randul sau, presedintele Consiliului Judetean Timis, Constantin Ostaficiuc, a spus ca lucrarile care mai trebuie facute vor fi realizate pana in februarie.
“Mai vorbim de doua-trei luni”, a spus el.
Ostaficiuc a anuntat ca Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru intreaga centura ocolitoare a municipiului, iar Radu Berceanu a spus ca licitatiile pentru urmatoarele tronsoane vor fi facute la inceputul anului viitor.
Tronsonul inaugurat leaga Calea Aradului de un drum care face legatura intre Calea Lugojului si Aeroportul din Timisoara, iar in varianta finala centura va asigura tranzitul de la Calea Aradului pana la Calea Lugojului.
Lucrarile la varianta de ocolire a Timisoarei si la DN 6 Timisoara-Lugoj au inceput in iunie 2002 si s-au intins pe durata a sapte ani, intrucat a fost reziliat contractul cu prima firma care a castigat licitatia de executie, o firma din Grecia, si, ulterior, a fost organizata o noua licitatie, castigata de firme romanesti.
De asemenea, timp de aproape doi ani, finantarea acordata de Banca Japoneza de Cooperare Internationala nu a mai fost sigura, dar Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi a obtinut o extindere a termenului de acordare a banilor.
Cele doua lucrari au costat aproximativ 40 de milioane de euro.
Articol preluat de pe bloombiz.ro