Mobilitatea și comunicarea sunt două dintre direcțiile actuale în domeniu.
În ultimii ani, companiile autohtone au început să conștientizeze tot mai mult că atmosfera de lucru influențează în mod evident productivitatea personalului, observă reprezentanții Techno Office, unul dintre principalii furnizori locali de soluții complete pentru amenajarea spațiilor de birouri. Acesta este și motivul pentru care angajatorii depun tot mai multe eforturi pentru a oferi un spațiu de lucru nu doar eficient organizat, ci și un design inovator. Potrivit Techno Office, tendințele anului 2015 în materie de amenajări de birouri au la bază nevoia de comunicare. Aceasta influențează atât compartimentarea, cât și resursele puse la dispoziția angajaților – astfel încât aceștia să aibă un cât mai bun acces la datele companiei, prin intermediul telefoanelor, tabletelor și laptopurilor.
„Companiile pun din ce în ce mai mult accent pe nevoile angajaților, iar încă din procesele de amenajare, eficiența acestora devine primordială. Astfel, pentru a le facilitatea comunicarea, se apelează la construirea zonelor de networking și se iau în calcul posibilitățile prin care angajații pot dispune de o mobilitate completă.”
Iuliana Carata, general manager Techno Office
Comunicarea și tehnologia modernă
Pentru a răspunde acestei nevoi de comunicare, recomandate sunt spațiile deschise, amplasate în zona centrală a biroului, care pot funcționa ca un punct de networking atât formal (devenind un bun înlocuitor al sălii de ședințe), cât și informal (oferind posibilitatea de a organiza diverse activități de recreere). Importantă este și integrarea noilor tehnologii de vizualizare și multimedia în sălile de întâlnire, tot mai populare fiind proiectoarele și ecranele wireless, care să poată fi controlate direct prin dispozitive mobile. „Pătrunderea și dezvoltarea tehnologiei în zonele office a avut un impact major, dar benefic, asupra producătorilor de mobilier, întrucât aceștia au trebuit să se alinieze rapid la nevoile pieței și să înceapă un proces de îmbunătățire a elementelor necesare într-o amenajare”, precizează Iuliana Carata, general manager Techno Office.
Soluții neconvenționale pentru stimularea creativității
Un alt trend vizibil în ultima perioadă constă în preferința pentru spații de lucru mai… neobișnuite. Urmând exemplul firmelor de IT, recunoscute pentru spațiile neconvenționale în care își desfășoară activitatea, tot mai multe companii apelează la soluții de amenajare informale, pentru a spori astfel energia și creativitatea angajațiilor. Din punct de vedere cromatic, de remarcat este tendința de a alege combinații de culori care stimulează sau calmează starea de spirit a angajațiilor, în funcție de specificul fiecărui business. În ceea ce privește factorii care dictează alegerea anumitor produse de amenajare în detrimentul altora, design-ul, forma și culoarea sunt aspecte importante în luarea unei decizii de achiziție, fără a preceda însă calitatea și durabilitatea.