Cele doua targuri imobiliare prezente zilele acestea in Capitala, tIMOn si TNI, au reusit sa atraga multi vizitatori, insa foarte putini au si decis sa contracteze o locuinta, la licitatia de tip olandez nefiind vanduta decat o singura garsoniera in Prelungirea Ghencea, la 31.200 euro.
Practic, dezvoltatorii imobiliari au incercat sa-si vanda aceleasi oferte in cadrul a doua targuri, aflate la mai putin de 500 de metri distanta unul de celalalt.
Vlad Vlasceanu, organizatorul targului tIMOn (Piata Constitutiei), a declarat Agentiei NewsIn ca au fost foarte multi vizitatori in cele patru zile ale targului (24-27 septembrie-n.r.), insa inca nu are o evidenta exacta a numarului acestora, apreciind ca abia miercuri, 30 septembrie, va putea da un numar corect.
“Este foarte greu sa inchei un pre-contract aici, la un targ imobiliar, pentru ca acesta ar trebui semnat la sediul companiei, in prezenta unui notar. Nu am o evidenta exacta in ceea ce priveste numarul celor care s-au aratat interesati sa-si achizitioneze o locuinta.
Pot sa va spun ca se pot vinde apartamente si la cateva saptamani de la incheierea unui targ imobiliar. Cert este ca, in urma licitatiei olandeze de duminica, am vandut o garsoniera cu 31.200 euro, plus TVA 5%, in Prelungirea Ghencea, al carei pret de pornire fusese 33.000 euro, plus TVA 5%”, a spus Vlad Vlasceanu.
La licitatia inversa de tip olandez au fost scoase la vanzare sase spatii locative, o garsoniera in Bucuresti, una in Costinesti, doua apartamente cu doua camere, precum si unul cu trei camere in Capitala si un apartament cu doua camere in Sinaia.
In cadrul targului tIMOn, expozantii au venit cu oferte care mai de care mai atractive, pentru a convinge cumparatorii – abonament VIP la Opera si la teatru, masini, chiar si yachturi. In ceea ce priveste celalalt targ imobiliar, TNI, de la Palatul Parlamentului, Cristina Mardare, managerul TNI, a declarat pentru NewsIn ca cel putin zece dezvoltatori au incheiat pre-contracte, dar abia maine (luni, 28 septembrie – n.r.) va avea o cifra exacta in acest sens.
“Acum nimeni nu mai semneaza contracte asa usor, pe loc. Inainte de a se decide, vorbesc cu banca, apoi merg sa vizioneze. De asemenea, dezvoltatorii prezenti la eveniment au folosit o politica de promovare mai agresiva, pe site-uri, in presa, intrecandu-se in oferte speciale in perioada targului”, a spus aceasta.
Reprezentantul TNI a declarat ca la aceasta editie a targului, ce a avut loc intre 24 si 27 septembrie in Bucuresti, estimeaza ca au fost circa 6.000 de vizitatori, fata de cei 9.750 de vizitatori de la editia precedenta a TNI, din perioada 7-10 mai. “Numarul exact de vizitatori il vom stii abia luni.
Diferenta intre publicul de acum si cel de la editia noastra anterioara este ca acum au venit vizitatori mai avizati, targhetati, stiau ce vor si care au luat exact pliantele cu oferte care erau in interesul lor.
La aceste targuri organizate in perioada de criza, nu mai vin oameni buluc, ca pana acum, iar intre participanti sunt numai acele companii care au supravietuit crizei, cele care inca sunt active pe piata”, a mai spus Cristina Mardare.
Aceasta a adaugat faptul ca cea mai ieftina oferta la TNI a fost o garsoniera de 9.750 euro, in Bulgaria, la Sunny Beach, iar cea mai scumpa a fost un penthouse de 1,270 milioane euro, tot pe litoralul bulgaresc. Expozantii de la TNI au facut tot posibilul sa atraga cumparatorii.
La achizitionarea unei locuinte, dezvoltatorii au oferit cadou masini, locuri de parcare, boxe, sau un dormitor complet mobilat si o excursie in Italia, pentru tinerii casatoriti. Expozantii prezenti la targ sustin ca preturile locuintelor au scazut cu 10-15% fata de editiile anterioare, insa vizitatorii sunt de alta parere.
“De la inceputul anului, ne cautam o casa. De fiecare data ne spun (dezvoltatorii -n.r.) ca vin cu oferte mai mici fata de editiile anterioare, insa preturile sunt aceleasi”, a spus unul dintre vizitatorii prezenti la targ. Urmatoarea editie a TNI va avea loc intre 12 si 15 noiembrie, la Palatul Parlamentului, iar editia viitoare a tIMOn, intre 8 si 11 octombrie, la World Trade Center.
Articol preluat de pe bloombiz.ro