Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, vineri, la Vidin, in Bulgaria, ca firma spaniola care executa lucrarile la podul de peste Dunare, dintre Calafat si Vidin, minte atunci cand sustine ca sunt intarzieri la constructie din cauza partii romane.
Radu Berceanu a reactionat dur, vineri, la Vidin, la acuzatiile pe care constructorul spaniol care si-a adjudecat licitatia de constructie a podului de peste Dunare le-a adus partii romane privind intarzierea lucrarilor.
“Nu poti sa spui ca din cauza ca pe malul celalalt nu stiu ce, ca acolo lucreaza alta firma si are si ea problemele ei. Nu poti sa spui ca nu ai terminat pilotii din cauza malului celuilalt, care este la 400 de metri. De obicei au utilizat chestiunea asta, dar pentru ca de aceasta data am fost eu aici nu au mai reusit s-o utilizeze”, a declarat Radu Berceanu.
Ministrul democrat-liberal apreciaza ca acuzatiile constructorului spaniol reprezinta o minciuna. “E o minciuna cat casa, pentru ca nu poti sa spui ca nu lucreaza aici (n.r. – in Bulgaria) din cauza de malul romanesc, unde lucreaza o firma, care intamplator este tot spaniola”, a completat Berceanu.
Intrebat cum decurg lucrarile care revin Romaniei in cadrul proiectului ISPA, prin intermediul caruia se construieste podul de la Calafat -Vidin, Berceanu a spus: “Nici pe malul romanesc nu stau prea bine. Stau chiar prost, dar asta e o alta problema”.
Premierul Emil Boc a declarat, vineri, ca Romania si Bulgaria vor solicita Uniunii Europene sa prelungeasca termenul de finantare a lucrarilor la podul peste Dunare de la Calafat-Vidin, astfel incat constructia sa poata fi incheiata pana in iunie 2011.
Boc a vizitat, vineri, santierul Podului de la Vidin-Calafat, impreuna cu omologul sau bulgar, Boiko Borisov. “Ce am vazut aici nu imi place, pentru ca se pierd bani europeni si anul viitor, in iunie, trebuie sa avem podul gata.
Cine crede ca avem timp de pierdut se insala. Din punct de vedere politic, vom face la Bruxelles tot ce este necesar pentru prelungirea finantarii”, a spus Boc. Premierul a admis totodata ca statul care nu respecta termenele de finalizare a proiectelor finantate de UE poate fi sanctionat politic de catre oficialii de la Bruxelles.
Reprezentantii Guvernului roman si cei ai Executivului bulgar au semnat, la Sofia, o declaratie prin care solicita UE extinderea pana la 31 decembrie 2011 a termenului in care cheltuielile aferente cofinantarii proiectelor derulate prin programul IPSA si Fondul de coeziune, aprobate in perioada 2000-2006, sunt considerate eligibile.
La sfarsitul anului trecut, autoritatile de la Sofia au cerut Comisiei Europene prelungirea cu 18 luni a termenului de contractare a unei finantari de 70 milioane euro prin programul ISPA, pentru constructia unui al doilea pod romano-bulgar peste Dunare, intre orasele Calafat si Vidin.
Termenul de contractare a fondurilor expira la finele anului 2010. Constructia podului este intarziata cu mai mult de un an, ministrul bulgar al Transporturilor declarand, vineri, ca lucrarile de constructie urmeaza sa fie incheiate pana in iunie 2010, iar podul poate fi dat in folosinta la sfarsitul anului.
Autoritatile romane si cele bulgare au semnat acordul de constructie a podului in martie 2000, insa implementarea efectiva a proiectului a fost amanata din cauza fondurilor insuficiente.
In prezent, singurul pod pe segmentul comun de Dunare dintre Romania si Bulgaria este cel dintre Giurgiu si Ruse. Dezvoltarea proiectului celui de-al doilea pod peste Dunare va costa in total 226 milioane euro.
Articol preluat de pe bloombiz.ro