Bătălia megamallurilor, la final? Dezvoltatorul Colosseum: „Ar fi o sinucidere să mai construiască cineva un asemenea proiect”

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei
Publicat pe: 9 Iunie 2011, Ultima actualizare: 21 Septembrie 2011

Cel mai mare centru comercial din România şi din Europa se pregăteşte pentru începerea lucrărilor de construcţie în partea de nord-vest a Bucureştiului.

Începând cu anul 2008, când a fost deschis primul centru comercial-gigant al Capitalei – Băneasa Shopping City -, piaţa de profil s-a caracterizat printr-o goană continuă după „cât mai mult”. Dezvoltatorii care au urmat au încercat la rândul lor să construiască proiecte de dimensiuni considerabile. Au urmat astfel Afi Palace Cotroceni, cu o suprafaţă închiriabilă de 76.000 de metri pătraţi, deschis în 2009, iar apoi centrul comercial Sun Plaza, cu o suprafaţă de 81.000 de metri pătraţi, care a fost inaugurat în 2010.

Arterele comerciale de lux din Bucureşti într-un singur loc
Acum se află însă în pregătire un nou proiect, ce ameninţă să doboare recordul deţinut până acum de Sun Plaza. Este vorba despre The Colosseum, promovat ca cel mai mare mall din Europa, nu doar din România. Acesta va avea la finalizare o suprafaţă de 137.000 de metri pătraţi şi va cumula o investiţie de circa 300 milioane de euro. Dezvoltatorul acestui centru comercial crede că bătălia pentru cel mai mare centru comercial va trebui să se termine aici. „Ar fi o sinucidere economică să mai construiască cineva un proiect de asemenea dimensiuni”, crede Panico Panayi, preşedintele companiei Nova Imobiliare. Acesta spune că The Colosseum este conceput ca un centru de cumpărături regional, menit să deservească o arie de 16 kilometri de jur împrejurul mallului. În opinia sa, celelalte malluri bucureştene au un profil local şi, ca atare, nu pot satisface toate nevoile cumpărătorilor.

Potrivit lui Panayi, în momentul de faţă Bucureştiul nu are cu adevărat artere comerciale – astfel, Calea Victoriei sau Bulevardul Magheru nu se ridică la înălţimea cerinţelor unui retailer de lux. În aceste condiţii, investitorul intenţionează să „mute” aceste artere comerciale de lux în mallul pe care îl construieşte. În opinia sa, piaţa de retail se află în proces de revenire, iar până în 2014 se va întoarce la vechile sale obiceiuri de consum.

Investiţie de 350 milioane de euro
The Colosseum se va întinde pe un teren de circa 62 de hectare, situat pe Şoseaua Chitila, şi va necesita o investiţie de circa 350 milioane de euro (incluzând aici o zonă de retail şi infrastructura). Mallul va avea forma unui triunghi, laturile figurii fiind reprezentate de trei „bulevarde” interioare: unul va fi destinat brandurilor de lux, precum Gucci sau Louis Vuitton, altul va fi targetat asupra brandurilor „populare”, pentru clasa de mijloc, în vreme ce altul va fi destinat articolelor de fashion pentru tineri.

Prima etapă a proiectului constă într-o zonă de retail, ce va avea o suprafaţă de 53.000 de metri pătraţi şi va cumula o investiţie de circa 42 de milioane de euro. Construcţia acestei faze a început în septembrie anul trecut, iar ea va fi inaugurată în noiembrie 2011. Zona comercială este închiriată în proporţie de 70% şi include ancore precum Leroy Merlin (primul magazin din România), un hipermaket Carrefour (cu o suprafaţă de 8.000 de metri pătraţi), precum şi un magazin Altex.

Termen final de predare: 2016
Construcţia mallului propriu-zis va începe în primăvara lui 2012. Reprezentanţii companiilor de consultanţă care se ocupă de închiriere – King Sturge şi Jones Lang LaSalle – spun că au deja retaileri interesaţi de închirierea unor spaţii comerciale în cadrul proiectului, dar că vor începe negocierile cu ei abia după finalizarea zonei de retail. Până în primăvara anului viitor, dezvoltatorul estimează că va fi atins un grad de închiriere de 70% pentru prima etapă de dezvoltare a mallului. Această fază va viza construcţia unei suprafeţe de 50.000 de metri pătraţi, va cumula o investiţie de circa 90 milioane de euro şi va fi predată în 2013. A doua etapă va avea o suprafaţă de circa 93.000 de metri pătraţi, va necesita o investiţie de circa 200 milioane de euro şi va fi livrată, potrivit estimărilor, în anul 2016.

Părerile cititorilor
1 părere
  • Alex S

    Acel Sun Plaza in nici un caz nu este mai mare ca AFI Palace. Poate o avea parcare mai mare, dar inauntru nu e sigur.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Randamentele locuințelor noi din București, printre cele mai bune din regiune. În ce cartiere se amortizează cel mai repede investițiile?

Deși nu oferă chiar cele mai bune randamente, zonele ultracentrale și de nord ale Capitalei atrag cele mai multe tranzacții în scop investițional. Potrivit unui raport realizat de compania...

citește mai departe
Proiecte industriale, office și de retail de peste 1,2 milioane de metri pătrați anunțate pentru 2020

În 2019, spațiile industriale și logistice au reprezentat aproape 70% din livrările consemnate la nivel național. Anul 2020 va aduce un nou record național al livrărilor de noi spații...

citește mai departe
„Pulsul” pieței imobiliare comerciale în 2019: cum stăm la capitolul birouri, spații industriale și de retail

Pe piața imobiliară comercială au avut loc, doar în 2019, livrări de peste 800.000 de metri pătrați. Potrivit celui mai recent raport de piață realizat de compania de consultanță...

citește mai departe
Semn bun pentru piața rezidențială din partea unei mari companii de consultanță

Decizia luată de companie vădește potențialul de dezvoltare a pieței rezidențiale, precum și interesul sporit pentru acest segment. Compania de consultanță imobiliară JLL și-a anunțat intrarea pe piața rezidențială...

citește mai departe
Marile companii de consultanţă au înfiinţat o asociaţie profesională: REPS

Membrii fondatori consideră că o astfel de grupare reprezintă un pas firesc în procesul de maturizare a pieţei autohtone. Câteva dintre companiile de consultanţă imobiliară prezente în peisajul imobiliar...

citește mai departe