Cumpărătorii încep să fie atrași și de conceptele unicat, făcute la comandă.
În ciuda perioadei de recesiune, românii continuă să viseze la amenajări “de lux” pentru băile lor, fapt confirmat de jucătorii activi pe această piață. “Clienţii au început să consulte reviste de design interior şi vizitează magazine şi târguri de profil, majoritatea ocupându-se personal de amenajarea locuinţei. În acelaşi timp, ideea de unicat câştigă tot mai mult teren, cumpărătorii fiind atraşi de conceptele făcute la comandă”, subliniază Camelia Olesen, director executiv în cadrul companiei producătoare de lavoare și mobilier pentru baie și bucătărie Kuma România. Chiar dacă în acest moment majoritatea cumpărătorilor optează încă pentru lavoare albe, realizate din materiale tradiţionale, reprezentanții companiei anticipează că, în următorii ani, preferințele cumpărătorilor autohtoni se vor alinia la tendințele nordice de amenajare, cu obiecte sanitare în nuanţe de negru sau gri şi din materiale precum quartzul, granitul sau sticla.
Deciziile de cumpărare, dictate de factorul emoțional
În ceea ce privește bugetele alocate pentru dotarea băii cu produse premium, se poate observa o tendință de stagnare în ultimii ani. Ca și anul trecut, românii alocă în prezent pentru amenajarea acestei camere un buget mediu de 800 de euro pentru apartamente, dar pot ajunge chiar şi la peste 3.000 de euro în cazul unei băi de mari dimensiuni dintr-o vilă, estimează Camelia Olesen. Totodată, potrivit datelor Senso Ambiente, companie specializată în importul şi distribuţia de obiecte sanitare de tip premium, consumatorii de astfel de produse au avut anul trecut la dispoziţie un buget mediu situat între 2.000 şi 3.000 de euro pentru dotarea şi utilarea unei băi. Pe de altă parte, un procent de aproximativ 10%-15% dintre cumpărători au făcut în acest scop achiziţii de la 7.000 de euro în sus. „Această tendinţă, în ceea ce priveşte bugetele consumatorilor, a fost o constantă pentru noi încă din 2011 şi credem că tendinţele în 2013 vor fi similare. Vorbim despre o zonă de piaţă atipică, unde designul produselor este extrem de important, iar investiţiile clienţilor sunt emoţionale într-un procent de peste 80%, restul de sub 20% fiind legat de necesităţile de funcţionalitate”, notează Virgil Lixandru, directorul de marketing şi vânzări al Senso Ambiente.
Soluții de depozitare multiple și ascunse
Și în ceea ce privește stilul ales pentru camera de baie se poate observa o orientare a clienților autohtoni către tendințele vestice. „Pentru amenajarea peste medie a locuinţelor, românii se orientează către stilul modern–minimalist, iar eficientizarea spaţiului de depozitare, atât în baie, cât şi în bucătărie, este una dintre principalele dorinţe ale acestora. Astfel, aceştia optează pentru diverse accesorizări – sertare, coşuri încorporate – funcţionalitatea mergând mână în mână cu designul”, spune Camelia Olesen. În baie, ansamblul lavoar–mobilier are o importanţă din ce în ce mai mare, formele şi dimensiunile personalizate, ce se pot adapta la diferite spaţii, consemnând o cerere în creştere. Pe lângă spaţiul de depozitare oferit de masca adiacentă lavoarului, clienţii mai optează pentru diverse dulăpioare, suspendate sau nu, accesorizate cu coşuri pentru rufe, în aşa fel încât totul să fie ferit de privirile vizitatorilor.
Citește și: Te gândești la reamenajarea casei? Se poartă minimalismul!