Ministerul Transporturilor are nevoie, in acest an, de 3,16 miliarde de lei pentru continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania, insa a primit de la buget doar 700 de milioane de lei, in conditiile in care datoriile catre Bechtel erau la finele anului trecut de 903 milioane de lei, potrivit Mediafax.
In prezent, constructorul autostrazii are in lucru ultimii zece kilometri din tronsonul Campia Turzii-Gilau si sectorul Suplacu de Barcau-Bors, in lungime de 64 de kilometri.
“In contextul in care valoarea fondurilor aprobate de la bugetul de stat pentru proiectul Autostrada Transilvania (in valoare de 700 milioane de lei) sunt insuficiente pentru achitarea datoriilor inregistrate la sfarsitul anului 2009 (903,92 milioane de lei), antreprenorul Bechtel International a redus treptat ritmul lucrarilor pe cele doua sectiuni”, potrivit unui document al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI).
Pana la finele lunii aprilie, MTI a platit Bechtel 607,6 milioane de lei ca parte a datoriilor si mai are de achitat 394 milioane de lei. Tronsonul Campia Turzii-Gilau are o lungime de 55 de kilometri, din care au fost finalizati anul trecut 42 de kilometri.
De asemenea, compania americana a realizat anul trecut si viaductul de pe sectorul Suplacu de Barcau-Bors, in lungime de doi kilometri.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat saptamana trecuta, la Cluj, ca prioritatile ministerului sunt proiectele cu bani europeni nerambursabili, apoi lucrarile unde exista fonduri de la banci straine, iar abia pe locul trei sunt lucrarile cu bani exclusiv de la buget, cum este cazul Autostrazii Transilvania.
Berceanu a spus ca a sugerat Bechtel sa ia un imprumut pentru finantarea lucrarilor la Autostrada Transilvania pe tronsoanele Turda-Campia Turzii si Gilau-Nadasel.
Pe de alta parte, premierul Emil Boc a declarat, in luna martie, la Zalau, ca lucrarile la Autostrada Transilvania vor continua in acest an, prioritare fiind tronsoanele Turda-Campia Turzii si Gilau-Huedin.
Articol preluat de pe bloombiz.ro