Consiliul General al Municipiului București a adoptat, în data de 26.02.2021, mai multe hotărâri de suspendare a PUZ-urilor de Sector pentru Sectoarele 2, 3, 4, 5 și 6.
Prin Hotărârea 67/2021 s-a hotărât suspendarea hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucuresti nr. 443/2018 privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal – Zona de Sud a Sectorului 4. În referatul de aprobare și drept justificare a acestui demers al Primarul General al Municipiului București, Dl. Nicusor Dan a utilizat un singur considerent privind justificarea demersului sau de suspendare a PUZ-ului Zonei de Sud a Sectorului 4, și anume: ,,o suprafață considerabilă care avea funcțiunea de sere și care este oportun a fi exploatată ca spațiu verde devine construibilă”.
Astăzi, 28.04.2021, Curtea de Apel București s-a pronunțat definitiv și fără altă cale de atac, cu privire la speța fostelor Sere Berceni, pe care s-a derulat și se derulează unul dintre cele mai importante proiecte rezidențiale din Capitală, și a decis să respingă alegațiile Asociației Salvați Bucureștiul și ale Fundației Eco-Civica, stabilind, fără drept de apel, faptul că pe acest amplasament nu s-au încălcat prevederile legale în materie și atât PUZ-ul Sectorului 4, cât și PUZ-ul zonal deja existent au fost realizate cu respectarea tuturor normelor legale de urbanism.
Această decizie definitivă a instanțelor judecătorești reprezintă o victorie importantă în stabilirea adevărului cu privire la alegațiile nefondate din ultima vreme, îndreptate împotriva comunității imobiliare de către Dl. Nicușor Dan, bazate pe o așa-zisă încălcare a normelor privind spațiile verzi, acesta fiind de fapt și unicul motiv al suspendării PUZ-ului Sector 4.
Citește și:
Poziția ADIRU pe tema suspendării PUZ-urilor actuale la nivelul a cinci sectoare ale Capitalei (P)
În realitate, demersul de suspendare a PUZ-urilor și de inițiere a foarte multe procese împotriva comunității și dezvoltării imobiliare din Capitală nu a produs niciun beneficiu real, dar produce în continuare daune de ordinul sutelor de milioane de euro atât investitorilor, cât, mai ales, bugetului Capitalei și bugetului național.
Măsura pedepsirii în bloc a întregii comunități și a unei întregi arii a economiei, în contextul în care Capitala și zona metropolitană reprezintă aproximativ 30% din întreaga industrie de construcții din România, se dovedește nu doar un demers neeconomic, ci și nelegal cu privire la adoptarea unor astfel de măsuri de suspendare, pe care considerăm că atât Primăria Capitalei, cât și Consiliul General al Municipiului București ar trebui să le reconsidere în totalitate.
Indiferent de interesele politice sau orgoliile personale, mai importante sunt sprijinirea economiei și respectarea legalității de către toate părțile implicate, inclusiv de către autoritățile publice locale, care trebuie să găsească căi de armonizare și de creștere și nu modalități de stopare sau de suspendare a unei activități economice, așa cum este activitatea de construire și de dezvoltare imobiliară.