Impactul vizual are o tot mai mare importanţă în selecţia diferitelor produse pentru casă.
În ultimii ani, balanţa dintre funcţional şi estetic în ceea ce priveşte amenajarea locuinţei a început să fie mult mai echilibrată. Acest lucru se vede şi în bucătărie. Un semnal în această direcţie este dat de producătorii de electrocasnice, care se străduiesc nu doar să inventeze funcţii noi pentru produse deja consacrate, ci să vină şi cu inovaţii în materie de design.
Când ai nevoie de… o schimbare de peisaj
Un astfel de exemplu este dat de seria de hote Art Gallery, lansată de Whirlpool, prin care un produs cu caracter pur funcţional se poate transforma într-un veritabil obiect de artă. Practic, o astfel de hotă are la bază o mască cu structură din oţel inoxidabil, acoperită însă cu un panou de sticlă gravată decorativ. Acesta din urmă poate fi înlocuit întocmai ca un tablou, după bunul plac al utilizatorului, pentru a aduce astfel o schimbare de ambianţă. “Amenajarea bucătăriei a devenit un aspect extrem de important în ultimii ani, cumpărătorul acordând o mare atenţie considerentelor practice şi tehnice, dar şi celor estetice. Odată cu schimbarea rolului bucătăriei în viața consumatorului, designul şi tehnologia utilizate în cadrul electrocasnicelor au trebuit să se adapteze, pentru a satisface până şi cele mai exigente nevoi. Aceste hote pot personaliza cu uşurinţă bucătăriile, fără eforturi majore de instalare”, subliniază Mioara Bolozan, marketing manager în cadrul Whirlpool România. Seria Art Gallery include şase variante de panouri decorative, respectiv Cocktail, Imagination, Shadow, Arlequin, Monochrome şi Vintage. Preţul unei hote (cu panou inclus) este de 1.700 de lei, în vreme ce părţile detaşabile pot fi achiziţionate cu 600 de lei fiecare.
Culori puternice pentru o atmosferă vibrantă
Comparativ cu alte produse din aceeaşi categorie, elementul distinctiv al hotelor nou-lansate de Whirlpool constă în posibilitatea de a adapta designul produsului la diferite stiluri de amenajare a bucătăriei. „Cu toţii ştim că procesul creativ de a găti este adesea inspirat de imaginaţie. Culorile vii dintr-o bucătărie au un efect benefic asupra stării de spirit a unei persoane, transformând fiecare ocazie de preparare a mâncării într-o experienţă culinară deosebită. Pentru o bucătărie plină de vitalitate, recomandăm modele de panouri Cocktail şi Arlequin, ce folosesc diferite combinaţii de culori vibrante. Culorile neutre (alb, negru, tonuri de gri) se potrivesc perfect cu designul minimalist, dând o notă elegantă şi subtilă bucătăriei”, notează Mioara Bolozan. Nu în ultimul rând, precizează aceasta, modelul vintage, ce ia forma unui colaj de fotografii sepia, emană o atmosferă caldă, putând fi integrat cu uşurinţă într-un decor ce îmbină tradiţionalul cu modernul.
Ce influenţează decizia de achiziţie
Potrivit reprezentantei Whirlpool, consumatorii români sunt diferiţi în ceea ce priveşte importanţa acordată caracteristicilor produselor electrocasnice. „În primul rând, sunt mulţi clienţi foarte interesaţi de dotările tehnice. Sunt persoane care doresc să investească în tehnologie pentru că ştiu că pe termen lung o astfel de achiziţie le va aduce beneficii majore. În aceeaşi măsură, există şi mulţi clienţi care preferă să aleagă «cu sufletul», optând pentru produse care-i cuceresc, iar în acest sens impactul vizual joacă un rol foarte important. Designul produselor din portofoliu poate de multe ori înclina balanţa atunci când se fac astfel de cumpărături”, explică Mioara Bolozan.
Seria de hote Art Gallery poate fi vizionată în momentul de faţă în cadrul magazinului de artă aplicată Neogalateca. Potrivit reprezentanţilor Whirlpool, produsele vor putea fi achiziţionate în decurs de două-trei luni din magazinele partenere ale companiei.
Citeşte şi: 10 greşeli de evitat la amenajarea bucătăriei tale