Conform datelor companiei, în momentul de faţă una din cinci locuinţe este dotată cu un astfel de aparat.
Sucursala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group anticipează pentru acest an o creştere uşoară, de 5-7%, a pieţei de boilere electrice. Vânzările pe acest segment ar trebui să ajungă astfel la aproximativ 140.000 de aparate comercializate, faţă de volumul de 130.000 de unităţi înregistrat în 2010. În acelaşi timp, Ariston Thermo România estimează că anul acesta va atinge o cotă de piaţă de aproximativ 60% şi un business de peste 8,7 milioane euro pe segmentul boilerelor electrice.
Cei mai mulţi utilizatori provin din mediul rural şi din oraşele mici
Potrivit unui studiu realizat de companie, circa una din cinci locuinţe la nivel naţional este dotată cu boiler. 58% dintre cumpărătorii locali de astfel de produse provin din mediul rural. În acelaşi timp, 25% dintre utilizatori, locuiesc în oraşe mici, de aproximativ 50.000 de locuitori. “Penetrarea boilerelor în gospodăriile din România a ajuns la aproximativ 20%, majoritatea dintre aceste aparate putând fi găsite în casele din zonele rurale unde nu există branşament şi încălzire la o reţea centralizată. O mare parte dintre boilere se află şi în locuinţele din zone urbane, fiind instalate din motive de confort şi economie. Proprietarii de apartamente aleg această metodă pentru a nu fi afectaţi de reviziile tehnice, oprirea apei calde în anumite intervale orare sau temperatura scăzută a apei calde furnizate de către regiile centralizate, dar facturată ca atare”, subliniază Cătălin Drăguleanu, directorul de vânzări al Ariston Thermo România.
Preţul, cel mai important criteriu de achiziţie
În ceea ce priveşte criteriile de achiziţie a unui boiler, studiul Ariston Thermo relevă faptul că 41% dintre români se ghidează după preţ. Astfel, preţul mediu plătit pentru un astfel de aparat la nivel naţional este de 450 RON. Alte criterii de selecţie sunt puterea rezistenţei electrice, în 16% din cazuri, brandul, cu o pondere de 15%, precum şi dimensiunea aparatului (15%). Modelele cele mai des achiziţionate sunt cele cu o capacitate de 80 de litri, arată datele companiei.