Anul expansiunii pentru lanţurile de francize imobiliare

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei
Publicat pe: 17 Noiembrie 2010, Ultima actualizare: 17 Noiembrie 2010

În 2011, Re/Max şi Century 21 România au în plan acordarea mai multor licenţe de funcţionare decât în ultimii doi ani la un loc.

După o bună perioadă în care şi-au ţinut cele mai bune arme de atac la păstrare, lanţurile de francize imobiliare de pe piaţa autohtonă pun la cale mari strategii ofensive pentru 2011. „Pentru anul viitor ne propunem să acordăm încă cinci noi licenţe în Bucureşti, fiind deja în discuţii avansate cu doi potenţiali membri”, subliniază Gabriel Alexandru, vicepreşedintele Century 21 România. La rândul său, Adrian Şişchin, Broker/Owner al lanţului Re/Max, spune că pentru 2011 are în plan acordarea a şase noi francize pentru agenţii imobiliare.

Raportat la obiectivele de mai sus, mişcările din ultimii doi ani ale jucătorilor de pe această piaţă au fost mult mai timide. Astfel, la reţeaua Re/Max s-au adăugat în 2009 două agenţii, iar anul acesta niciuna. Pe de altă parte, un total de patru agenţii din Bucureşti au primit licenţa Century 21 în ultimii doi ani – două în 2009 şi alte două în 2010. Cea din urmă dintre acestea, agenţia Century 21 New Age, urmează a fi deschisă luna viitoare, în cartierul Pantelimon.

Pe cont propriu, dar nu de unul singur
Asemenea planuri de expansiune pot părea cu uşurinţă prea îndrăzneţe într-un context încă dificil pentru piaţă. Reprezentanţii ambelor reţele de francize susţin însă, la unison, că perioada actuală este una propice pentru extindere. „Fiecare jucător ia o decizie – fie de a fi de unul singur sau de a face parte dintr-un grup. În general, în momente de criză îţi doreşti să ai afacerea ta, dar să nu fii de unul singur”, motivează Şişchin. Pe de altă parte, Gabriel Alexandru este de părere că tocmai momentul de faţă este cel mai potrivit pentru a schimba mentalităţile din piaţa imobiliară, pentru a trece de la intermediere la reprezentare şi pentru a profesionaliza acest domeniu de activitate. Toate acestea sunt transformări absolut necesare în contextul în care consumatorul are aşteptări din ce în ce mai înalte privind standardul serviciilor imobiliare. „Pentru a te ridica la nivelul acestor aşteptări, trebuie să ştii pe cine şi cum să recrutezi, cum şi ce programe de training să implementezi în cadrul agenţiei tale, trebuie să cunoşti tehnicile şi metodele de recunoaştere şi premiere a agenţilor. Toate acestea înseamnă know-how, pe care îl poţi acumula în timp sau îl poţi accesa prin afilierea la o franciză imobiliară de renume mondial”, explică vicepreşedintele Century 21.

Agenţiile cu experienţă, atrase de un brand internaţional
Ce gen de agenţii se îndreaptă, de regulă, spre afilierea la un lanţ de francize internaţional? În ultimii doi ani, targetul Re/Max a fost reprezentat de companii deja prezente în piaţă, cu experienţă, şi nu de firme nou-înfiinţate. „Această categorie se îndreaptă spre un brand cunoscut din mai multe motive: renumele internaţional, resursele de instruire, acces la sisteme informaţionale de ultimă generaţie, modelul de afaceri, profitabilitate, creşterea cifrei de afaceri pe un model verificat, sustenabil”, arată Şişchin.

Aceeaşi strategie este aplicată şi de lanţul Century 21. Astfel, toate licenţele acordate în ultimii doi ani au constat în reconversia unor firme deja existente, care s-au pliat pe profilul cerut de companie. „Segmentul de agenţii imobiliare ce activează deja pe piaţă are cea mai mare nevoie de o schimbare a strategiei pentru a se adapta la cerinţele pieţei, schimbare ce se poate realiza mai eficient şi mai repede prin afilierea la un brand internaţional”, motivează Gabriel Alexandru.

Părerile cititorilor
2 păreri
Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cât de sigur este să lucrezi ca femeie în imobiliare? Situații de vulnerabilitate și metode de prevenție

Femeile care activează în domeniul imobiliar din România se confruntă uneori în activitatea profesională cu diverse situații dificile, în special în interacțiunile avute cu clienții, dar și în dinamica...

citește mai departe
Ce strategie de lucru a adoptat rețeaua de agenții RE/MAX pentru când vom ieși din izolare

Agentul va utiliza echipament de protecție în interacțiunile directe cu clienții, pentru a minimiza riscurile de răspândire a virusului COVID-19. Pentru a răspunde la realitatea de după ieșirea din...

citește mai departe
Imobiliare.ro: În ciuda pandemiei, statisticile arată că există, chiar și acum, un interes solid pentru piața locuințelor

Deși evenimentele din plan social impun o stare de expectativă, cei aflați în căutarea unei case nu au dispărut, totuși, de pe fața pământului – este de așteptat ca,...

citește mai departe
Imobiliare de Romania. Episodul 2: (Ne)profesionistii

Din episodul anterior: Actorii pietei imobiliare, principalii beneficiari ai unei piete neprofesioniste, au fost identificati si demascati: dezvoltatorii, ziarele si site-urile de publicitate imobiliara, vanzatorii si cumparatorii privati care...

citește mai departe
De cât fac afaceri agenţiile de top din afara Capitalei

În marile oraşe ale ţării, miza jocurilor imobiliare este semnificativ mai mică faţă de Bucureşti. Capitala este, de departe, cea mai importantă piaţă imobiliară a ţării, marile companii de...

citește mai departe