După ce au construit – și, în mare parte, vândut – două blocuri de apartamente, dezvoltatorii au în plan să continue cu vile.
Încă din perioada de boom a pieței imobiliare, zona de nord a Bucureștiului – cuprinzând aici nu doar arealul cuprins strict în limitele acestuia – a atras din plin atenția dezvoltatorilor de locuințe. O zonă cu potențial din punctul al construcțiilor rezidențiale, deși nu foarte popularizată în trecut, este Otopeniul: un oraș care beneficiază din plin de investițiile în infrastructură ale autorităților locale.
Un produs „medium-high”
Ansamblul rezidențial LaRa Condominium (foto) este unul dintre primele proiecte apărute aici după recesiune (piața locală a luat între timp avânt). Acesta este compus, până acum, din două blocuri de tip P+E+M, a câte 19 apartamente fiecare – dintre care primul este finalizat, iar al doilea urmează a fi predat în ianuarie anul viitor. Potrivit consultantului și agentului exclusiv de vânzări al proiectului, Iulian Niculae (Realtor și fondatorul agenției Victoria Consult), cele două clădiri au fost construite cu o atenție deosebită la calitate, rezultatul fiind un produs imobiliar de clasă „medium-high”. Locuințele din cadrul complexului reprezintă, astfel, o alternativă foarte interesantă pentru cei care își doresc o locuință de calitate, dar la un preț rezonabil, în afara orașului (însă cu acces facil către acesta, atât cu mașina, cât și cu mijloacele de transport în comun). Reprezentantul Victoria Consult estimează că, pentru o locuință similară din punctul de vedere al calității, amplasată în cartierul Băneasa, un cumpărător ar trebui să plătească un preț aproape dublu.
Apartamentele din LaRa Condominium dispun de sistem de încălzire prin pardoseală și sunt predate „la cheie”, cu toate instalațiile trase (inclusiv pentru cablu, internet, aer condiționat). Centrala termică, finisajele, obiectele sanitare etc. sunt de calitate superioară, de la producători de renume. Compartimentarea este realizată ținând cont de nevoia locatarilor de a avea spații de depozitare, iar balcoanele și terasele pornesc de la un minimum de șase metri pătrați pentru garsoniere și, respectiv, de la aproape 11 metri pătrați pentru celelalte apartamente. În ciuda înălțimii reduse, fiecare bloc este prevăzut cu lift propriu, iar dezvoltatorii au acordat o atenție deosebită amenajării spațiilor comune. Cele două clădiri dispun de locuri de parcare atât pentru locatari, cât și pentru vizitatori, și sunt dotate cu sisteme de incendiu și de supraveghere video. Prețul unui loc de parcare este de 3.000 de euro.
3 camere la parter, cu terasă și grădină
Majoritatea unităților locative din cele două blocuri sunt apartamente cu două camere, cu prețuri începând de la circa 58.000 de euro (cu TVA inclusă), pentru o suprafață de aproximativ 40 de metri pătrați. Garsonierele, pe de altă parte, pornesc de la 45.750 de euro (cu TVA inclusă), pentru circa 37 de metri pătrați, iar unitățile locative tricamerale de la aproape 86.900 de euro (cu TVA inclusă), pentru circa 70 de metri pătrați utili. În momentul de față, mai sunt disponibile spre vânzare doar șase apartamente în cel de-al doilea bloc. Iulian Niculae spune că, în ciuda prețurilor mai mari, cel mai repede s-au vândut chiar apartamentele cu trei camere; un avantaj important al acestora a fost că, fiind situate la parter, ele dispun, pe lângă terasă, de o grădină de circa 30 de metri pătrați.
Au început săpăturile pentru primele vile!
Având în vedere succesul înregistrat până acum în ceea ce privește vânzarea apartamentelor din LaRa Condominium, dezvoltatorii proiectului intenționează să-l continue, de data aceasta printr-o componentă de vile. Alipit de terenul de 2.500 de metri pătrați pe care au fost ridicate cele două blocuri se află un lot de încă 7.500 de metri pătrați, unde planurile prevăd ridicarea a 14 vile (individuale, dar și de tip duplex și triplex), la un nivel similar de calitate. Prețurile acestora vor porni de la 139.000 de euro (cu TVA inclusă) – pentru o vilă în suprafață de 106 metri pătrați și teren de 192 de metri pătrați. Lucrările pentru primele șase unități locative au început deja, acestea urmând a fi predate, în toamna anului viitor.
zava
@IulianNicolae
Că ești 100% legat de mașină e un fleac, ți-l asumi.
Metroul poate fi operațional și azi, tot n-are treabă cu zona. E ca la Metalurgiei Park sau Militari Residence, teoretic e metrou pe acolo, dar dacă faci 20 min pe jos sau juma de oră cu ceva în comun…
Veolia e mai bine decât puț și fosă, deși rămâne aspectul pompelor (și de apă și de canal), care va ustura pe viitor.
Rămân aspectele mai serioase – prețul (50/60 k o gars. acolo ne arată că Roborul încă e prea jos) și nr. minuscul de locuințe per bloc. Când în RO ai cotă mare cheltuieli comune (pompe, drumuri, spații verzi, pază, deratizare etc etc)și reparații părți comune bloc per apartament, combinat cu rata mare și în creștere, ai rețeta perfectă pt. dezastru, după cum bine știm deja. Un rău platnic e ca o rudă, nu o alegi, o suporți.
Pe de altă parte… la 2% robor se vinde TOT ce se construiește. Doamna din videoclipul oficial e perfectă – arată cu degetul prin aer spre viitorul apartament și cumpără off plan. Fără glumă, m-am simțit ca-n 2007. A fost mișto cît a durat.
Iulian Niculae
@Zava, te invit sa vezi cu ochii tai LaRa Condominium, sa te asiguri ca nu este in camp, Linia Albastra, transportul in comun asigurat de Primaria Otopeni trece prin fata ansamblului, ca avem apa curenta de la Veolia Otopeni, ca avem grup de pompare si asiguram oricand presiune foarte buna la robinet,nu avem fose septice dar avem lift, incalzire in pardoseala, parcari pentru fiecare apartament, pentru vizitatori, sistem de detectie incendiu, videointerfon, sistem de supraveghere video si alte facilitati ce au determinat, de exemplu, vanzarea celei mai frumoase garsoniere la o valoare ce se apropie de 60.000 EUR. Iar in privinta metroului nu iti pot spune cand va veni in Otopeni dar de venit – vine:)
zava
Advertorialul ne lasă să credem că Otopeni are mijloace de transport în comun. Plural ?!
Sunt 1,3 km până la stația lui 783, iar zona este practic.. câmp.
Apropo de câmp… apa (de puț) și canalul (fosă) sunt… private. Cum vor gestiona fericiți proprietari problemele ce vor apărea (garantat), ținând cont de nr. mic de apartamente și apetitul redus al românului pt. colaborare cu vecinii?
Și asta în condițiile în care oamnenii ăștia cer aproape 50 k pt. o garsonieră, bani cu care iei o groază de chestii mișto la 500 m de metrou în București.