Ai la dispoziție o serie modalități de promovare a anunțului atunci în te afli în căutarea unui chiriaș pentru locuința ta. Cele mai multe dintre acestea se întâlnesc în mediul online.
Promovarea online a anunțurilor te ajută să ajungi la un număr cât mai mare de persoane interesate direct de închirierea unei locuințe. În plus, poți actualiza oricând anunțul cu informații noi, iar acesta poate fi vizualizat la orice oră din zi sau din noapte.
Principalul dezavantaj este acela că intri în competiție cu numeroși alți proprietari aflați în căutarea unor chiriași, motiv pentru care trebuie să te asiguri că locuința este prezentată cât mai atractiv, cu multe fotografii, dar și că dispune de o serie de elemente care o diferențiază de alte proprietăți similare.
Nu uita că o chirie corectă este și ea deosebit de importantă, pentru că aceasta poate fi comparată cu ușurință în mediul online cu cele solicitate pentru proprietăți similare.
Promovarea online a anunțului de închiriere poate fi făcută prin intermediul mai multor platforme.
1. Site-uri specializate în imobiliare.
Publicarea anunțului pe un site specializat în imobiliare îți oferă posibilitatea de a intra în contact direct doar cu persoanele interesate de închirierea unei locuințe.
Aproximativ 200.000 de proprietari folosesc deja site-ul Imobiliare.ro pentru a găsi chiriași și cumpărători. Platforma le pune la dispoziție mai multe opțiuni care vin în ajutorul lor. Prin secțiunea “Adaugă anunț” cu un singur click proprietarul ajunge direct pe pagina unde poate adăuga pe site locuința pe care vrea să o dea în chirie.
Odată cu publicare anunțului de închiriere poți beneficia de instrumentele din secțiunea “Contul meu”. Astfel, vei avea la dispoziție opțiunea ”Anunțurile mele” care te ajută să gestionezi anunțurile adăugate de tine, să vezi care dintre acestea sunt active și care nu. Poți, totodată, să adaugi anunțuri noi și să activezi anunțuri inactive. Tot prin “Contul meu” poți să fi mereu în contact cu persoanele interesate de închirierea locuinței tale folosind chat-ul pus la dispoziție de Imobiliare.ro. Mesajele sunt instante. În plus, ai oricând acces la întregul istoric al conversațiilor.
Imobiliare.ro pune la dispoziția ta și o aplicație ușor de utilizat prin care primești notificări, direct pe telefonul mobil, care îți oferă cele mai importante detalii despre anunțurile publicate și te ține în permanență în contact cu persoanele interesate să închirieze locuința.
În cazul în care lucrezi cu o agenție imobiliară, trebuie să știi și faptul că odată ce proprietatea pe care vrei să o dai în chirie intră în portofoliul acesteia, locuința va fi promovată prin intermediul site-ului agenției, dar și prin alte metode, precum newslettere, în funcție de contractul semnat.
2. Site-uri generaliste de anunțuri.
Publicare anunțului de vânzare pe un astfel de site este gratuită, dar nu garantează că vei ajunge specific la persoanele interesate de închirierea unor locuințe și astfel întreg procesul de găsire a unui chiriaș ar putea să se extindă pe o perioadă mai mare de timp. În plus, pentru promovarea suplimentară a proprietății se vor percepe unele taxe.
3. Rețelele sociale.
Promovarea anunțului poate fi făcută și prin intermediul rețelelor sociale, precum Facebook.
Poți face acest lucru și prin intermediul butoanelor social media puse la dispoziția ta de Imobiliare.ro. Astfel, anunțul va putea fi postat direct pe propriul timeline, dar și în grupuri, va fi trimis ca mesaj privat sau, acolo unde este cazul, va fi publicat pe pagini pe care le administrezi tu.
Este important să te asiguri că anunțul tău ajunge în grupurile de Facebook specializate în imobiliare pentru că acolo se află persoane cu adevărat interesate de închirierea sau de cumpărarea unor locuințe.
Dacă lucrezi cu o agenție imobiliară, specialiștii acesteia se pot ocupa de promovarea proprietății prin rețelele sociale, în special în cazul reprezentării exclusive.
Există și câteva modalități offline de promovare a unei locuințe pe care vrei să o dai în chirie, dar acestea sunt din ce în ce mai puțin utilizate odată cu dezvoltarea platformelor digitale. Vorbim aici despre anunțurile publicate în ziare, fie ele locale sau cu distribuție națională.
Poți încerca, totodată, să îți pui un banner la balcon prin care să anunți că locuința poate fi închiriată.