Avansul vânzărilor a fost susţinut de concentrarea pe lucrările de renovare din sectorul rezidenţial.
Ruukki România, divizia locală a producătorului finlandez de soluţii metalice Rautaruukki, a înregistrat în 2010 o cifră de afaceri cu 18% mai mare decât în anul precedent. Rezultatele companiei pe anul trecut au fost mai bune decât cele estimate iniţial, ce vizau o creştere de doar 10%. „Creşterile de pe piaţa locală au fost susţinute de concentrarea pe lucrările de renovare înregistrate la nivelul segmentului rezidenţial. Pe parcursul anului trecut Ruukki România a fost implicată în numeroase proiecte de mare anvergură”, se arată într-un comunicat oficial. În condiţiile în care reprezentanţa din România asigură şi managementul operaţiunilor din Bulgaria, rezultatele cumulate ale companiei în cele două ţări indică un avans de 13%. Piaţa locală a fost aşadar mai dinamică decât cea din ţara vecină.
Mai multe comenzi şi lansări de noi produse
La nivel mondial, anul trecut grupul Rautaruukki a înregistrat o creştere de 20-25% a vânzărilor nete, de la o valoare de 1,9 miliarde de euro la 2,4 miliarde de euro. Profitul operaţional al companiei a fost de 38 milioane de euro. Evoluţia companiei pe anul trecut se explică prin volumul crescut de comenzi primite, a căror valoare s-a majorat cu 34% faţă de 2009. “Comenzile au crescut pe toate domeniile pe care activăm. Din punct de vedere geografic, cel mai mare avans în acest sens a fost înregistrat în Suedia şi pe pieţele pe care am intrat recent cu produse speciale de oţel, cum ar fi Brazilia, China sau Turcia”, subliniază Sakari Tamminen Preşedinte&CEO al Rautaruukki. În Europa Centrală şi de Est creşterea vânzărilor a fost susţinută şi de lansarea de noi produse pe segmentul de acoperişuri.
Plus de 20-25% şi în 2011
În ceea ce priveşte evoluţia pe anul acesta, reprezentanţii companiei preconizează o menţinere a trendului ascendent. “Pentru 2011 estimăm că vom înregistra o creştere a vânzărilor de 20-25%, iar profitabilitatea se va îmbunătăţi considerabil”, se arată în raportul financiar al companiei. Comparativ cu 2010, grupul Rautaruukki mizează pe o creştere a investiţiilor din domeniul industrial pe principalele pieţe pe care activează. “Ne aşteptăm de asemenea ca preţurile de comercializare ale produselor speciale din oţel să crească în urma majorării cererii şi a preţului materiei prime”, adaugă Sakari Tamminen.