Dupa boomul din retail, cand toti jucatorii care comercializeaza imbracaminte, incaltaminte sau cosmetice se luptau pentru un loc in centrele comerciale noi sau in cele in prag de deschidere, vine randul magazinului Unirea Shopping Center sa “dezmorteasca” piata inchirierilor. Oferta: un spatiu care creeaza cel mai mare trafic, intr-o zona centrala.
Strategia initiala a centrului comercial Unirea a insemnat atragerea mai multor magazine mici, multe dintre ele “no-name”, pentru crearea unui flux continuu de clienti, fie ca erau locuitori din Bucuresti, fie ca veneau din provincie.
Magazinul nu a fost conceput ca un mall, ci mai mult ca un spatiu de comert cu amanuntul, dar schimbarile pe piata comerciala de real-estate au determinat familia Adamescu, care controleaza centrul comercial, sa schimbe strategia de dezvoltare in contextul unei concentrari a consumului si implicit al unei lupte mai acerbe “pe client”.
In lipsa unor investitii masive in renovare sau amenajari, Unirea Shopping Center a pus la dispozitie spatii mari brandurilor internationale cunoscute, cum ar fi Body Shop, Lee Cooper si mai nou Zara, Douglas sau Mango, ultimul urmand sa deschida un magazin de 230 de metri patrati in a doua parte a lui septembrie.
Astfel, Adamescu a alocat jucatorilor mari peste 10% din spatiul total de vanzare, de circa 40.000 de metri patrati, pentru a intra in competitie cu mallurile din Capitala care au avut ca principal scop crearea unui mix de chiriasi cat mai complex.
Cine mai analizeaza Unirea?
Rafar, divizia de fashion a RTC, grup controlat de Octavian Radu, nu are deocamdata un proiect in discutie, dar nu exclude posibilitatea ca intr-o zi sa intre cel putin cu unul dintre cele 14 branduri pe care le detine la nivel local, printre care Debenhams, Aldo, Olsen, Mandarina Duck sau Sacoor Brothers.
“Luam in calcul deschiderea unor magazine in Unirea Shopping Center, dar deocamdata nu s-au purtat discutii in acest sens. Etapa de crestere extensiva s-a finalizat, singurele magazine pe care le vom mai deschide anul acesta fiind cele din Cotroceni Park“, explica Ramona Stanciulescu, directorul Rafar, care admite insa ca Unirea este un centru interesant din punctul de vedere al brandurilor importante, fiind un centru cu traditie si vizibilitate.
“Reusita unui magazin este data de un mix de trei factori: un brand bun, intr-o locatie buna, cu o operare corecta. Prin extensie, cred ca un centru comercial are nevoie de multe magazine de succes, o locatie buna si o strategie corecta pentru atragerea traficului prin actiuni eficiente de marketing”, mai spune Stanciulescu.
Pentru ca zona din centrul Capitalei sa aiba un succes mai mare, trebuie sa existe o coordonare intre mai multi factori independenti-proprietarii centrelor comerciale, Unirea Shopping Center si Cocor Luxury Center, autoritati si retailerii mici, cred specialistii.
Articol preluat de pe bloombiz.ro